تاریخ : ۱۶ آبان ۱۳۹۵

گاهی یک فعالیت مشترک میتونه زمینه ایجاد وحدت و همدلی توی یه شهرستان یا استان بشه اونم از نوعی که هم منفعت اقتصادی برای منطقه داشته باشه و هم برای اشخاص. شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان یکی از این نمونه هاست که اتفاقا قانون خوبی هم داره ، مصوبه مجلس ،شورای نگهبان و هیات دولت و اساسنامه بسیار قوی.
امروز پس از یک وقفه چند ماهه در خصوص تشکیل این تعاونی استراتژیک در شهرستان مجددا پس از یک سلسله رایزنی و پیگیری توسط رییس اداره کار مهدیشهر و با حمایت جدی مدیرکل استان آقای دکتر غنیان و هیات موسس قبلی جلسه ای در فرمانداری با همت آقای فرماندار و دعوت از گروهی از موثرین و مسئولین شهرستانی تشکیل شد و پس از بحث و تبادل نظرهای بسیار تصمیم به ادامه فعالیت تعاونی با ترکیب ۱۸ نفره هیات موسس جدید گرفته شد. حضور اقشار مختلف مردم از اکثر نقاط شهرستان از جمله از شهمیرزاد و درجزین و حضور چهره های موفق شهرستانی نقطه قوت این جلسه بود و نشون میداد که مدیر بومی اداره کار شهرستان تلاش وسیعی رو انجام داده بودن تا این جمع وزین رو گرد هم جمع کنن. مخصوصا دوستان شهمیرزادی ما که تجربه کارهای گروهی و جمعی رو قبلا درک کردن و تو خیلی از زمینه ها از جمله ایجاد سدهاو مخازن ذخیره آب و همچنین کشت و صنعت و باغ گردو موفق بودن و تو این کار شهرستانی هم حتما قوی شرکت میکنن. شهرستانهای زیادی تاکنون تشکیل این تعاونی رو تجربه موفق داشتن و بعضی از شهرستانها هم هنوز نتونستن تشکیل بدن که ما بعد از شاهرود و گرمسار سومین شهر استان هستیم و اونجا هم اتحاد، همدلی و همراهی مردم و نمایندگانشون در موفقیت نقش داشته . چون این تعاونی ها کاملا غیر دولتی ان و سهامداران حقیقیشون متولدین، ساکنین و شاغلین اون شهرستانن و با توجه به فوانین و اساسنامه محکمی که داره میتونه نقش بسزایی در توسعه شهرستان داشته باشه . یکی از تاکیدات اغلب حاضرین ، اطلاع رسانی مناسب و تشریح فواید و مزایای این تعاونی برای تمام اقشار جامعه بود که میبایست همه اعضا دست به کار بشن . و چون این تعاونی کاملا غیر دولتیه بنابراین اقشار مختلف مردم، تعاونی های محلی ، سازمانهای مردم نهاد مخصوصا نماینده محترم مجلس و شوراهای شهر ها و روستاها وسایر تشکلهای مردمی در سطح شهرستان باید تلاش مضاعف داشته باشن.
از نکات مهم دیگه اینکه قرارشد تا تعیین هیات مدیره از دفتر نماینده مجلس در مهدیشهر برای جلسات و استقرار و سایر موارد استفاده بشه .
جزییات بیشتر این تعاونی باید بازهم اطلاع رسانی بشه تا اثر سوء تعاونی های دولتی ناموفق گذشته از ذهن مردم پاک بشه و این مهم که برای شهرستان و مردم از هر حیث مهمه پا بگیره. یکی از مهمترین دستاوردهای این تعاونی میتونه یکپارچگی شهرستانمون باشه.

برچسب‌ها:,


یک پاسخ به “وحدت و همدلی”

  1. نیما گفت:

    درود فراوان بر شما مرد بزرگ جناب اقای عبدالحسینی. امیدوارم در انتخابات بعدی شورای شهرم ثبت نام کرده باشید و انتخاب بشین. مناطق تفریحی برای جوان ها در شهر بسیار کم است و شاید بتوان گفت نیست. لطفا به فکر آن باشید و به مسئولین اطلاع بدهید چون وجود مناطق تفریحی باعث ایجاد شغل هم خواهد شد و لطفا کاری کنید شهر به سمت بیشتر مدرن شود برود و تکنولوژی در آن پر رنگ تر باشد. از طرف یک جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات