تاریخ : ۴ دی ۱۴۰۱
کد خبر: 12017
آماده‌سازی گام اول مرکز به‌نژاد دامی برای افتتاح در سفر دوم دولت سیزدهم
رییس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: گام اول مرکز به‌نژاد دامی شهرستان مهدیشهر، با تجهیز آزمایشگاه پایه در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری در سفر دوم دولت سیزدهم به استان است.

عاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، به اتفاق رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، فرماندار شهرستان مهدیشهر و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از روند ساخت مرکز خدمات تخصصی به نژاد دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان در منطقه دربند مهدیشهر بازدید کردند.

علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی استان ۳ دی ماه در این بازدید با اعلام اتمام عملیات عمرانی مرکز به نژاد دامی این نهاد، اظهار کرد: پروژه احداث مرکز به‌نژاد دامی با تکیه بر دام سبک به عنوان یک طرح ملی فناورانه در حال اجرا است و آزمایشگاه پایه اصلاح نژاد و به نژاد دامی، ایستگاه اصلاح نژاد و گروه های علمی، پژوهشی و فناورانه در این مرکز مستقر خواهند شد.

علی منصفی راد ادامه داد: فاز اول این پروژه در ساختمانی به زیربنای ۱۱۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت بالغ بر ۲ هزار مترمربع در حال ساخت است که فاز اول آن با تجهیز آزمایشگاه پایه انشاءالله در دور دوم سفر رئیس جهموری به استان سمنان به بهره برداری می رسد.

شمارش معکوس برای تبدیل مهدیشهر به قطب دامپروری با افتتاح مرکز به نژاد دامی جهاددانشگاهی سمنان

وی اضافه کرد: مرکز خدمات تخصصی به نژاد دامی جهاددانشگاهی استان سمنان از مصوبات گذشته سفرهای ریاست جمهوری در استان سمنان که از سال گذشته و با مصوبه سفر استانی دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدیشهر پیگیری و کار ساخت آن تکمیل شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان هزینه ساخت این پروژه را ۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آزمایشگاه پایه یکی از مهمترین و کاربردی ترین بخش های این مرکز خدمات تخصصی است که با هزینه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تجهیز شده است.

منصفی راد تصریح کرد: ساختمان مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در مجاورت این مرکز ساخته شده است و پیگیری برای تکمیل و تجهیز این مرکز در حال انجام است و امیدواریم با حمایت و کمک مسوولین برای ارائه خدمات تخصصی در این حوزه راه اندازی شود.

برچسب‌ها:, ,


این مطالب را هم بخوانید ...
  • پروژه رویان مهدیشهر در دست تجهیز است
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    تبلیغات