تاریخ : ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

بنا بر شنیده ها قرار است فردا (19 بهمن) کلنگ احداث دانشکده منابع طبیعی مهدیشهر در زمین صدهکتاری روبروی کارخانه غرب استیل و مجاور کارخانه گچ به زمین بخورد. باید منتظر ماند و دید کدام مسوول محلی مهدیشهر کلنگ بر زمین می کوبد در حالی که غم بر چهره ندارد و نگران آینده نیست. باید منتظر ماند و  لبخند پیروزی را بر لبان خیرالدین و اعوان و انصارش تماشا کرد.
سال گذشته وقتی اعلام شد این محل برای دانشگاه انتخاب شده اعتراضات گسترده ای از جانب مردم و سپس مسوولین محلی برخاست.اعتراضی که طراحان را وادار به عقب نشینی کرد و رسما اعلام کردند در تصمیم خود تجدید نظر کرده اند.
و راستی در بین تمام دلایل مخالفین شاید این نکته ناگفته ماند که روزی روزگاری اگر این دانشکده به دانشگاه مستقل تبدیل شد آیا می توان نام مهدیشهر (سنگسر) را بر آن گذاشت؟ مهدیشهر(سنگسر) خوش آب و هوا که دانشگاهش از این خصیصه نشانی ندارد!
در مورد احداث بیمارستان در منطقه دربند هم همین اتفاق افتاد. امام جمعه عزیز و مسوولین محلی تلاش زیادی کردند که جلوی این اقدام را بگیرند. حتی طومار 3000 امضایی در مخالفت با مکان انتخاب شده توسط مردم امضا شد و باز مسوولین اعلام کردند که به نظر مردم احترام خواهند گذاشت.
با این وجود چه شد که پس از گذشت یکسال باز دوباره به پله اول بازگشتیم؟ چرا هیچ مسوولی حاضر نشد به مردم بگوید کجای اعتراضشان اشتباه بوده؟ البته از حق نگذریم آنها کارشان را خوب بلد بودند. پاشنه آشیل مهدیشهر کمبود زمین بود و اصرار بر تقاضای زمین صدهکتاری آنها را به هدفشان در قضیه دانشگاه رساند. پاشنه آشیل مهدیشهر تهدید به بازگرداندن بودجه احداث بیمارستان بود و البته صدای همه مخالفین را خاموش کرد.
حالا دیگر شور و حالی در چهره منتقدین نیست. مسوولین محلی هم از تک و تا افتاده اند. مردم دیگر دل و دماغی برای مخالفت ندارند. حرف این است بگذاریم هر کجا می خواهند کلنگ بزنند. مایی که سالها بود به بی کلنگ زنی عادت کرده بودیم حالا هم که قرار است کلنگی در کار باشد نباید خیلی متوقع باشیم و انتظار داشته باشیم که منافع غارتگران حقوق مهدیشهر در سالهای گذشته در کلنگ زنی های اخیر نادیده گرفته شود.
دوستان عزیزی که هنوز باور نکرده اند در قضیه بیمارستان و دانشگاه شکست خورده ایم با زبان بی زبانی ما را متهم به وادادگی می کنند و دوستان دیگری برعکس تقاضا می کنند که بیشتر از این کارشکنی نکنیم بگذاریم هر کجا می خواهند بزنند.
ما مانده ایم و یک دنیا افسوس و نفرین. افسوس به حال استانی که نظر مردم در آن اصولا ارزشی ندارد و نفرین بر آنهایی که  ضیافت ما را تباه کردند.

مشاهدات خبرنگار سنگسر نیوز از مراسم کلنگ زنی :
صبح روز 19 بهمن در راسم کلنگ زنی دانشکده منابع طبیعی شرکت کردم. بر خلاف انتظار هیچ ناراحتی در چهره مسوولین محلی دیده نمی شد. وقتی به شوخی گفتم آیا بهتر نبود که چند کیلومتر پایینتر ساخته می شد تا اساتید و دانشجویان راحت تر به سمنان تردد کنند گفتند اتفاقا این مشکل را به خیرالدین گفتیم و ایشان گفتند بروید یک زمین 10 هکتاری در منطقه امامزاده علی اکبر مهدیشهر پیدا کنید تا خوابگاه اساتید و دانشجویان آنجا ساخته شود. ظاهرا یک نفر منطقه دربند را پیشنهاد می کند و ایشان مخالفت می کند. صحبت این بود که برویم تلاش کنیم و این خواسته رئیس دانشگاه سمنان را محقق کنیم!
از طرفی از نظر من زمین انتخاب شده در نگاه اول آنقدرها هم فاجعه نبود اما وقتی آن را با دربند مقایسه کنیم متوجه عمق فاجعه می شویم.
مراسم شروع شد از خلال صحبتهای رئیس دانشگاه سمنان یک نکته  قابل توجه بروز پیدا کرد. ایشان تاکید کرد که دانشکده روان شناسی برای دانشگاه سمنان باقی خواهد ماند. دانشکده ای که آجر به آجر آن با کمک مردم مهدیشهر ساخته شد.
باور اینکه زمین انتخاب شده برای دانشگاه کاملا هدفدار و در جهت اهداف خاصی بود خیلی سخت نبود.

برچسب‌ها:, ,


11 پاسخ به “مرثیه ای برای کلنگ زنی”

  1. همشهری گفت:

    به این آقای حسین باید گفت که ایشان هنوز در دهه 60 زندگی می کند.و هرچه قدر هم بگییم جلوتر از نوک دماغ را نمی بینند

  2. شهروند مهدیشری گفت:

    به بعضی از پیگیری های مردمی جهت جهت احداث دانشگاه در دربند اشاره می شود
    الف: طومار چند هزاری مردمی
    ب:طومار مجزای صنعتگران
    ج:طومار از طرف 100 خانواده شهید مهدیشهر
    د:طومار بیش از 30 انجمن مردم نهاد و موسسات شهر
    ه:نامه و تقاضای صریح امام جمعه
    ر:قول صریح فرماندار نزد امام جمعه در جهت عملی کردن خواسته مردمی
    ز: …
    البته بنده بصورت اتفاقی در جلسه ای که به اصرار مردم و انجمنها نزذ امام جمعه شهر تشکیل شده بود حضور داشتم دیدم که چگونه فرماندار به اجبار قول پیگیری احداث دانشگاه در دربند و حداکثر در کوی دانشگاه را به امام جمعه دادند. قولی که هیچوقت عملی نشد.

  3. حسین گفت:

    با سلام…
    اینایی که ادعا می کنن دانشگاه جاش خوب نیستو ارج نهادن به استادو این حرفا، وقتی داشتن نزدیک مهدیشهر مجوز ساخت کارخانه سیمان می دادن کجا بودن؟؟؟کجا بودن؟؟؟وقتی شروع به ساخت کارخانه سیمان کردن چی؟؟کجا بودید؟؟؟ادعای فرهنگ می کنن و سنگ شهرو به سینه می زنن کجا بودن؟؟؟خوابگاه دانشگاه و ساختمان اداری دانشگاه داخل مهدیشهر بنا میکنن که این خیلی مهمه..قصد توهین و بی ادبی ندارم ولی دیدم زیادی جو میدن بعضیا…ارزش مهدیشهریا و مردم ایران خیلی زیاد و مسئولین هم کم نمیذارن خدایی،فقط بعضی جاها که خیلی کمه تنش هایی دیده میشه که امیدوارم حل بشه و هر چیزی پیش بیاد که به نفع مردم و ملت شریفه.ممنون

  4. مجید گفت:

    از دوستان خوبم در شاهرود ومهدیشهر(سنگسر زیبا)خواهش میکنم نظرشون در خصوص این مطلب عنوان کنند.
    اگر شاهرود ومهدیشهر از این استان جدا بشه دیگه چیزی به اسم س م ن ا ن باقی میمونه؟

  5. علی گفت:

    باید تبریک گفت
    آقایان بدانندکه اگر دانشگاه سمنان درآن مکان احداث شده است آنها بهترین مکان را انتخاب کرده اند.
    اما درمهدیشهرچه؟ آیا بهترین مکان بود؟!!
    زمین های کناری وپشت دانشکده روانشناسی دربند چه مشکلی داشت که به راحتی از آن صرفنظر کردید.
    خدایی کارتان خنده دار نبود؟…به کامتان خوش باد

  6. پارسا گفت:

    اللهم عجل لولیک الفرج
    اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

  7. محمد گفت:

    سلام بر مدیر محترم سایت سنگسرنیوز
    به خوبی می توان یک خط تخریب ضد مهدیشهری را در ماجراهای اخیر مشاهده کرد!
    جالب این است که آقایان همه دستگاه ها را برای به انزوا کشاندن مهدیشهر به خدمت گرفته اند.
    نمونه اش همین صدا و سیمای سمنان است که دیروز از پخش گزارش کلنگ زنی پروژه های مهدیشهر خودداری کرد. در حالیکه در طول روزهای دهه فجر تمام گزارش های کلنگ زنی در دیگر شهرهای استان را پخش کرده بود!( نام نمی برم اما اگر خبر دیروز را یکبار دیگر ببینید،می توانید گزارش کلنگ زنی یک پروژه در یکی از شهرهای شهرستان را ببینید.)
    آقایان صدا و سیما! استاندار در برابر مردم مهدیشهر تن به شکست داد و اشتباه خود را پذیرفت . علت ناراحتی شما چیست؟
    با رفتارهای نابخردانه خود چه چیزی را می خواهید ثابت کنید؟ بندگی نفس و دنباله روی شیطان هم اندازه دارد.
    کسی که از دستگاه شریف صدا و سیما برای اغراض و عقده های شخصی خود استفاده کند، والله، به رهبری خیانت کرده است.
    بیش از این کاری نکنید که رسوایتان کنیم.

  8. متوليان گفت:

    سلام
    نمی دانم باید تبریک گفت یا تسلیت؟!
    کلنگ زنی رسمی نمادین، به نشانه ی سازندگی و پیشرفت است.
    به همین دلیل معمولا هر جا کلنگی به زمین بخورد، اهالی آن دیار سر از پا نمی شناسندو به شکرانه پیشرفت، قربانی می کنند و نقل و نبات می دهند.
    اما در مراسم دیروز مهدیشهر نه از نقل و نبات خبری بود ، و نه از قربانی، و نه از مردم!
    کلنگ زنی استخر شنای دانش آموزی مهدیشهر کسی را شاد نکرد. چون مردم برای بازگرداندن این حق ضایع شده، همه ی انرژی خود را خرج کرده بودند.
    مراسم کلنگ زنی دانشکده هم بی روح بود.چون حرف مردم به هیچ انگاشته شد.
    برای کلنگ بیمارستان هم کسی از ته دل شادی نکرد. چون کلنگ این پروژه بدون اعلام قبلی و با فریب مردم به زمین خورد!
    دیروز فقط مسئولان استان شادی کردند.آنها که دم از مردم می زنند، اما افسوس که با خودشان هم صادق نیستند!
    بار کج به منزل نمی رسد.
    مراسم دیروز کاملا دولتی برگزار شد.

  9. ابراهيم گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    با شنیدن این خبر (البته بهتر است بگوییم کنگ زنی دانشکده در جوار کارخانه گچ) بسیار متاثر و متحیر شدم. آخر کدام عقل سلیمی می پذیرد که در مکانی نامناسب و هوایی آلوده ، دانشگاه احداث شود. آیا نباید به جایگاه دانش پژوهی و مقام استادی ارج نهاد و در مکانی خوش آب و هوا اقدام به احداث دانشگاه نمود. سنگ بنای تاسیس دانشگاه در سال 1370 در منطقه دربند سنگسر و در زمینی به مساحت 15 هکتار با مجوز وزارت علوم موقت تحت عنوان دانشکده تربیت دبیر مهدیشهر شکل گرفت اکنون 20 سال از آن زمان گذشته و متاسفانه هنوز این دانشکده به دانشگاه تبدیل نشده است. امید است با پیگیری های مستمر مسئولین شهری و حمایت مردمی اراده ایشان بر آنانی که از روی حسادت چشم دیدن توسعه و پیشرفت پایدار شهرستان مهدیشهر را ندارند ، غلبه کرده و با استواری و دور اندیشی پیروز میدان رقابت باشند.

  10. مندلي گفت:

    جناب اقای استاندار،ای کاش ذره ای وجدان حداقل در شما وجود داشت و لااقل برای نظر مردم سنگسر ذره ای اهمیت قائل نیستید برای بودجه مملکت و بیت المال دل می سوزاندید که در حال نابود کردن ان هستید.

  11. سنگسری گفت:

    برماست که برماست
    آن روز خواهد آمد که پشیمانی بر چهره تمامی کسانی که جز نوک بینی وجبی آنطرف تر را برای مصلحت شهر ندیده اند موج خواهد زد و کاری از کسی ساخته نیست.اگر چه امروز هوارشان گوش فلک را کر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات