تاریخ : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

دوستان و همشهریان عزیز
با سلام و احترام بنا به پیشنهاد دوستان چند جمله در مورد بیمارستان به اطلاع برسانم:

نمی‌دانم باید بعد از ۱۴ سال که قرار است بیمارستان مهدیشهر، یک پروژه از ۵۰ پروژه نیمه تمام ما از بین بیش از ۱۰۰ مشکل حاد شهرستان افتتاح شود خوشحال باشیم یا نه ؟

اما آنچه مسلم است ۱۴ سال در انتظار مانده ایم و حال که مسئولین هم و غم خود را برای افتتاح بیمارستان به کار بسته آند اولا از مطالبات دیگر غافل نشویم. ثانیا بیمارستان تمام و کمال تحویل شود و بعد از افتتاح تازه شاهد شروع مشکلات نباشد(حتی اگر در دولت فعلی افتتاح نشود!).

اما شنیده ها از وضعیت بیمارستان قدری مبهم و نگران کننده است که من پیشنهاد می کنم در اولین فرصت جلسه مطالبات به صورت حضوری در دفتر انجمن تشکیل و موضوعات بررسی و چاره اندیشی شود. اما به اختصار چند مورد را عرض می کنم:

۱- تعریف این بیمارستان که آیا تخصصی است، عمومی یا جنرال است، آموزشی درمانی است و یا …روشن نیست و اگر قبل از بهره برداری تعیین تکلیف نشود چه بسا به سرنوشت بیمارستان آرادان دچار شود.

۲- علی رغم پیگیری های صورت گرفته تاکنون هیچ تصمیمی برای تقاطع پر خطر بیمارستان(میدان، زیرگذر، روگذر، دوربرگردان، بیضی، …) گرفته نشده است
جاده دسترسی بیمارستان هم احداث نشده و متولی آن هم مشخص نیست و از طرف هیچ نهادی پیگیری جدی مشاهده نمیشودکه تا زمان افتتاح رفع نقص شود.

۳ -فاضلاب بیمارستان ظاهراً فقط در حد یک تصفیه خانه داخلی و سپتینگ دیده شده است و به شهر و شبکه فاضلاب وصل نشده است.

۴-عملیات ساختمانی بیمارستان علیرغم پیشرفت فیزیکی لازم تحویل موقت هم نشده است و تجهیز را با تاخیر مواجه کرده است.

۵ -مهمتر اینکه از نظر کادر درمان, پرسنل اداری و خدماتی، پزشکان عمومی و متخصص، معلوم نیست چاره اندیشی شده است یا نه چون کادر بیمارستان ۱۵ خرداد در صورت انتقال به آنجا کفاف بیمارستان را نمی دهد.

۶- تجهیزات و ادوات مورد نیاز تمام و کمال خریداری شده است یا نه؟
زمزمه هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه بعضی از ادوات مستعمل و دست دوم از بیمارستان فعلی و انبارهای علوم پزشکی در استان برای آنجا در نظر گرفته شده است. و نگرانی مهمتر اینکه گفته میشود بعضی از طبقات یا قسمت‌های بیمارستان ممکن است فعلا راه اندازی نشود.

۷ -تکلیف بیمارستان فعلی روشن نیست آیا کلینیک و خدمات پاراکلینیکی آن در محل ۱۵ خرداد می ماند یا نه و آیا کلینیک شبانه روزی میشود؟

۸- تکلیف رئیس بیمارستان هم روشن نیست، علی رغم تاکیدات مکرر و پیگیری‌های مستمرما، همچنان رئیس بیمارستان به صورت پارت تایم و حداکثر دو روز در هفته بیشتر حضور ندارد و این مخصوصاً برای بیمارستانی که در حال افتتاح و بهره برداری است و یک انسان تمام وقت و توانمند نیاز است بیشتر احساس می‌شود.کما اینکه کاهش سطح و کیفیت خدمات بیمارستان فعلی هم به شدت افت کرده است.

همه موارد بالا و دیگر موارد طی ماه‌های گذشته مکرراً به صورت شفاهی و کتبی و حضوری توسط افراد مختلف و در جلسات به مسئولین اجرایی منتقل شده است و کمتر پاسخ دریافت کرده‌ایم.
دوستانیکه در جلسه دوشنبه حضور داشته آند مطالب دیگری را ضروری می‌دانند بفرمایند.

با تشکر از فرماندار محترم، رئیس محترم دانشگاه، مدیرکل محترم راه و شهرسازی، معاونین محترم استاندار و… از همه شما تقاضای پیگیری مجدانه داشته و رفع نگرانی های فوق را ضروری می دانم و از نماینده محترم هم درخواست مساعدت و همراهی در مطالبه از مسئولین داریم.

دوستانی که میتوانند در مورد موضوعات هشت گانه بالا راستی آزمایی نمایند و در صورتی که نیاز باشد و پاسخی درخور دریافت نشود می‌توانیم پاسخ سوالات خود را با حضور در دانشگاه علوم پزشکی سمنان مستقیماً از مسئولین بخواهیم.

برچسب‌ها:


یک پاسخ به “نکاتی در خصوص بیمارستان جدید”

  1. فنی ۸۰ گفت:

    با عرض پوزش و با آرزوی شفای همه بیماران
    در شهری که شورای شهر آن به جای مدیران اجرایی و مهندسان باتجربه کارمندان و معلمانی را تشکیل میداده که سوابق کار اجرایی شان مداحی و تعزیه و فعالیت ورزشی و برنامه ریزی برای حضور ابدی در شورای ادوار شهر است و در تمام زمینه ها خود را عقل کل و بقیه نخبگان شهر را جاهل می شمارند ریاست و مدیریت مجموعه های بالادستی علوم پزشکی را هم مدیرانی مشابه تشکیل می‌دهد که ساخت بک بیمارستان کوچک را حداقل ۱۴ ساله و شاید به نیت عدد مقدسی انجام میدهند. بهتر است برای راست آزمایی دوباره به سراغ شورای ادواری یا ادوار شوراها برویم و براین مصیبت وارده همگی با هم مووری کنیم. و من الله توفیق. دل نوشته یک شهروند فضول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات