تاریخ : ۸ مهر ۱۳۹۰

در خبرها آمده است که  طی مهمترین طرح دولتی بعد از انقلاب برای مهدیشهر، قرار است بیمارستان 64 تختخوابی در منطقه دربند احداث شود. اگرچه تصویب این طرح در سفرهای دوم و سوم استانی هیات دولت موجی از امید را در مردم این شهر ایجاد کرد ولی بعدها تاخیر در اجرای آن موجی از ناامیدی را خلق نمود. تا اینکه در ماههای اخیر ظاهرا ورق برگشت و قرار بود مقامات گوشه چشمی به این شهر بنمایند. اما افسوس!
انتخاب منطقه ای خارج از محدوده شهری یعنی دربند برای احداث بیمارستان در میان اعتراضات همه جانبه مردم، گروههای اجتماعی، امام جمعه و مسوولین بومی شهرستان در حالی است که دست اندرکاران چنین اقدامی خود بیش از همه می دانند اجرای پروژه بیمارستان در این منطقه به لحاظ غیر اصولی بودن از جمیع جهات محکوم به شکست خواهد بود. باید به آن مقامات محترم آفرین گفت که اینگونه امید مردم را به یاس تبدیل می کنند!
منطقه گردشگری دربند همانگونه که از نامش پیداست قرار بود با محوریت غار دربند در خدمت  توسعه صنعت توریسم منطقه باشد. آیا قرار است با احداث تنها بیمارستان شهرستان در این منطقه به توسعه گردشگری کمک شود ؟ یا اینکه اندک گردشگران این منطقه با شنیدن صدای آمبولانس و آه و ناله بیماران از این منطقه فراری شوند؟
بدیهی است اجرای پروژه مهمی همچون بیمارستان می بایست همراه با توجیه اقتصادی و فنی آن باشد. براستی کدام منطق اقتصادی این طرح را توجیه می کند؟ کدام مریض عاقلی از شهر درجزین و حتی نواحی جنوب سنگسر نظیر طالب آباد حاضر است مسیر سرپایینی و نزدیکتر به بیمارستان جدیدالتاسیس و طبیعتا مجهزتر سمنان را رها کرده و مسیر سربالایی پیشه کند؟
ظاهرا قرار است بیمارستان جدید جایگزین بیمارستان فعلی 15 خرداد باشد. بیمارستانی که به همت والای مرحوم همت سیفععلیان تاسیس شد و بعدها اصلی ترین امکانات آن توسط خیرین سنگسری تکمیل شد. حال که قرار است با تاسیس بیمارستان جدید تجهیزات فوق به محل جدید منتقل شود، آیا رضایت خیرینی که سخاوتمندانه این تجهیزات و امکانات را برای خدمت به مردم شهرشان تامین کرده اند را برای استقرار در محلی خارج از محدوده ی شهر جلب خواهند کرد؟
به نظر می رسد هدف از تاسیس بیمارستان در این منطقه تامین رضایت اهالی شهمیرزاد و نیز به مخاطره نیفتادن بیمارستان جدید التاسیس سمنان از لحاظ جذب بیمار می باشد. بدیهی است بیمارستان جدید سنگسر هیچگاه نخواهد توانست به جذب بیمار به گونه ای که کارکرد آن از لحاظ اقتصادی قابل توجیه باشد بپردازد. پس از مدتی همان مقامات خواهند گفت: دیدید اصرارتان برای تاسیس بیمارستان بیهوده بود. شما شرایط لازم برای تاسیس بیمارستان را نداشتید! و باز فراموش نکرده ایم همین بیمارستان فعلی که اکثر امکانات آن توسط سنگسریها تامین شده (لیست کمک های مردمی در سایت بیمارستان) و در مرکز شهر واقع است طی سالهای گذشته همیشه با این حربه، تهدید به تعطیلی می شد. از طرفی به نظر نمی رسد پیشفرض فوق برای اهالی شهمیرزاد صادق باشد چرا که آنها می دانند که در قبال تاسیس بیمارستان در این منطقه در آینده نمی توانند برای احداث بیمارستان در محدوده شهری خود ادعایی داشته باشند و چرا نباید این شهر نیز از حداقل امکانات درمانی در حال حاضر و بیمارستان در آینده در محدوده شهری خود بی نصیب باشد؟
مساله اصلی دیگر جدای از مکان  که در میان اعتراضات اخیر مغفول واقع شده این است که آیا قرار است بیمارستان جدید نیز مشابه بیمارستان فعلی از حیث پزشکان متخصص و بخشهای اساسی نظیر جراحی آنقدر بی بنیه نگهداشته شود که هر مریضی بالاتر از سرماخوردگی فورا به سمنان اعزام شود؟!
در خاتمه اگر مقامات قرار نیست در تصمیم اخیر خود تجدید نظر کنند بهتر است قید چنین اقدامی را بزنند لااقل بیت المال را صرف کار بیهوده ای نمی کنند و بالاتر از آن منتی بر مردم این شهر نخواهند داشت.
مردم سنگسر ثابت کرده اند توانایی تامین نیازهای اساسی خود را دارند. همانگونه که بهترین مدارس، هتل، سینما، استخر، موزه و … در استان توسط بخش خصوصی غیرتمند سنگسری در این شهر ساخته شده، تاسیس بیمارستان مجهز نیز در این شهر توسط همین مردم کاری دور از انتظار نخواهد بود.

برچسب‌ها:


7 پاسخ به “احداث بیمارستان در مجاورت غار!”

  1. مستخدمین گفت:

    همشهریان من اگه همه ما طومار بنویسیم و جلوی دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تجمع کنیم که آقا همین جائی که میگی قبوله یالله شروع کن باز هم اقدامی نخواهد شد من اینارو میشناسم میگد نه این گوی این میدان

  2. شهاب گفت:

    صد البته که ماجرای این بیمارستان اگه رسانه ای نمی شد و روی آنتن شبکه استانی نمی رفت شاید کمتر کسی از همین مهدی شهری های دو آتشه به رگ انتقادشون بر نمی خورد بازم گلی به گوشه جمال این رسانه سالاران در سایه سنگسری که هیچوقت نامی ازشون برده نمی شه /بازم البته که مدیریت محترم سایت مثل ما این آدمهای شریف رو خوب می شناسه!

  3. مرتضی گفت:

    آقا مصطفی آینده نگر
    اولآ :سال1400نه سال1410 ثانیا:20کیلومتر نه27کیلومتر ثالثا:آن
    آمبولانس حتمآ در ترافیک حاصله از هجوم توریستها(همان گردشگران)گیر کرده ومریض بجای اورژانس بیمارستان تحویل سردخانه بیمارستان خواهدشد رابعا :دعا میکنیم تا خدا همه بیماران جسمی روحی و روانی راشفا عنایت فرماید

  4. […] نیوز : احداث بیمارستان در مجاورت غار! بیمارستان ۶۴ تختخوابی مهدیشهر سنگسر […]

  5. مصطفی گفت:

    جالب میشود تجسم کنید سال 1400 که این بیمارستان آمده شد آمبولانس حامل مریض از مناطق مسکن مهر مهدیشهر آژیرکشان حرکت نموده وبعد از گذر از جاده دو بانده مهدیشهر شهمیرزاد وارد شهمیرزاد شده و در میدان این شهر دور زده و خلاصه بعد از طی 20 کیلومتر وارد اورژانس بیمارستان (شاید هم سردخانه بیمارستان) میشود…البته آن مریض در آخرین سفر دنیوی خود از صنعت اکوتوریسم(گردشگری)بهره ای خواهد برد خدایا همه مریضهای ما را شفا عنایت فرما

  6. علی گفت:

    این بیمارستان هرگز ساخته نخواهد شد و بودجه آن برای توسعه و تجهیز بیمارستانهای سمنان مصرف خواهد شد… فعلا مقدمه چینی ها شروع شده است

  7. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما

    مطلب بسیار روشنگرانه و کاملی بود. براستی چرا باید بیش از ۷ میلیارد تومان از حق اعتباری مردم شهرستان صرف ساخت بیمارستانی شود که نه مهدیشهر نه شهمیرزاد و نه درجزین نتوانند از آن استفاده کنند و در نهایت با بی میلی کادر پزشکی و بیماران، به انبار نگهداری تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی سمنان تبدیل شود ؟!

    امید است مسئولین دانشگاه علوم پزشکی سمنان، یک بار هم که شده کارشناسانه و مسئولانه عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات