تاریخ : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
عباس شهریاری
نقاش و مجسمه ساز

عباس شهریاری در سال 1330 در سنگسر متولد شد. تحصیلات خود را تا کلاس چهارم در دبستان فرخی این شهر و بقیه تحصیلات را در تهران در مدارس شرف، و دکتر صورتگر و محمدعلی فروغی و خوارزمی شمالی 2 در میدان بهارستان گذراند.
وی تحصیلات دانشگاهی را ابتدا در رشته ی مهندسی صنایع و سپس با شرکت مجدد در کنکور سال بعد به مهندسی الکترونیک دانشگاه علم و صنعت تغییر رشته داد و در همین رشته به پایان رساند و همزمان در دفتر فنی وزارت کشور مشغول به کار شد تا به بازنشستگی نائل آمد.
عباس شهریاری که به هنرها ی مختلف علاقه مند بود در رشته های شعر، هر از گاهی آواز و  زمانی نیز به نگارش خط می­پرداخت و به مجسمه سازی نیز علاقه مند شد و در این آثار متعددی از خود بر جای گذاشت.
تندیسی از مرحوم علی اکبر دهخدا اولین مجسمه شهری بود که توسط وی ساخته شد و در میدانی که بعد از نصب مجسمه در شهرک فرهنگیان به همین نام تغییر یافت نصب شد.
مجسمه دو همرزم، مرد بارانی، رییس علی دلواری و نماد یک زن مسلمان (چادری) از دیگر آثار این هنرمند فقید است که مجسمه های آن در نقاط مختلف نصب شده است.

عباس شهریاری در بهمن ماه 95 که جهت ادامه معالجات خود در خارج از کشور به سر می برد جان به جان افرین تسلیم کرد و در بهشت زهرا تهران به حاک سپرده شد.

برچسب‌ها:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات