تاریخ : ۱۴ دی ۱۳۹۰

چند روز پیش فرصتی دست داد تا در حضور شما گوشه ای از درد دلهای مردم مهدیشهر را بیان کنم و البته فرصت کم بود و حرف بسیار.
گلایه را شما آغاز کردید که چرا با وجود اینکه نقش اصلی را در آوردن رئیس مجلس به یادواره شهدای مهدیشهر ایفا کردید در این مراسم اجازه نیافتید به ایشان خوش آمد بگویید و اینکه چرا اینگونه به شما بی احترامی شد.

آقای کواکبیان
مطمئنم مردم مهدیشهر هیچگاه راضی به چنین برخوردی با نماینده شان نبودند و نیستند. واقعیت ماجرا را بعدا از دست اندرکاران مراسم پیگیری کردم. گفتند که در جریان مراسم ظاهرا عده ای می خواستند در حین سخنرانی شما جنجال به پا کنند که باعث شد دست اندرکاران مراسم و از جمله همشهریان شما برای حفظ حرمت و وجهه تان تصمیم به این اقدام بگیرند.
و اما به ما بگویید مردم مهدیشهر که هر روزه نادیده گرفته و مورد بی مهری قرار می گیرند باید از چه کسی گلایه کنند؟ نام شهرستانشان را از سردر ادارات شهمیرزاد حذف شده می بینند. اتفاقی که به مردم خوب شهمیرزاد ارتباطی ندارد و حاصل پروژه اختلاف افکنی میان مردم دو شهر است و شما و سایر مسوولین استان بر این اتفاق سکوت کرده اید آیا سکوتتان را جز رضایت می توان تعبیر کرد؟ و اما تحقیر شدنشان توسط مرکز نشینان قصه ای طولانی دارد. در آنجا به چند نمونه اشاره کردم و از جمله حضور وزیر ورزش در هفته گذشته در استان و سرکشی ایشان به تمام شهرستانها به جز مهدیشهر. همان روزی که تیم فوتبال صنعت ساختمان سنگسر مقتدرانه قهرمان لیگ استان شد. از شما پرسیدم که آیا اکثر افتخارات ورزشی استان را ما برای شما به ارمغان نیاورده ایم؟ پس چرا اینگونه ما را نادیده می گیرید؟ با چه رویی به قهرمانان ملی هاکی، بیس بال، تکواندو، بوکس و کشتی این شهرستان نگاه می کنید؟  گفتید خودتان در این زمینه به مسوولین استان اعتراض کرده اید و نیز برای دلداری از پیگیریهایتان برای زمین چمن هاکی گفتید. آیا در شرایطی که بسیاری از شهرهای کشور که هاکی آنها در حد و قواره هاکی مهدیشهر نیست صاحب زمین چمن هاکی هستند، اقدام به شروع و نه پایان این پروژه در مهدیشهر ارزش آن را دارد که تمام مسوولین منت آن را بر سر ما می کوبند؟ آیا اصولا امکان آن وجود داشت که این طرح هم به مرکز استان و یا شهر دیگری منتقل شود؟
به ماجرای ایران خودرو سمنان هم اشاره کردم و اینکه آقای نجم الدین که از دامان سنگسریها به مدیرعاملی مگاموتور و ایران خودرو رسید چرا برای انتقال خطوط مگاموتور به سالنهای خالی پاکریس کم لطفی کرد و چرا وقتی کلنگ واحدهای ایران خودرو را در تمام شهرستانهای استان به زمین زد چرا مهدیشهر را نادیده گرفت؟
این را هم به شما گفتم که به مدد صنعتگران غیرتمند سنگسری احتیاجی به کلنگ زنی صوری شما نداریم اما به ما حق بدهید از اینگونه رفتارها ناراحت باشیم.
واقعیت تلخ دیگر این است که اگر وقتی هم میزبان مقامات بوده ایم به لطف لابی قوی مرکز نشینان طرفی نبسته ایم. دو هفته پیش معاون وزیر مسکن در هتل سنگسر پذیرایی شد اما بودجه پانصد میلیونی به امامزاده یحیی سمنان رسید. با این وجود ما که اینقدر ساده دلیم. بگذارید به همین دلخوش باشیم.
بنده این گلایه را از دکتر لاریجانی هم دارم که با وجود اینکه سالهاست افتخار میزبانی از ایشان را در ییلاقاتمان به عهده داریم و کاملا با مشکلات عشایر سنگسر آشناست در صحبتهایش هیچ نشانی از این جامعه زحمتکش نیافتیم  و هیچ اقدام عملی در این سالها.
راستی در پی طومار 5 هزار امضایی که در اعتراض به اجرایی نشدن مصوبات شهرستان منتشر شد استانداری سمنان گزارشی ویرایش نشده شامل تعدادی از مصوبات اجرا شده و بسیاری از مصوبات اجرا نشده و نیز اقدامات بخش خصوصی مهدیشهر را  تحت عنوان ” اهم خدمات و اقدامات دولت خدمتگزار در شهرستان مهدیشهر ” منتشر کرد. از شما انتظار داریم به عنوان نماینده مان به آنها بگویید به خواسته های قانونی مردم مهدیشهر احترام بگذارند و به جای پاسخگویی، آسمان و ریسمان به هم نبافند. آقای خلخالی هم فرمودند روش طومار نویسی کهنه و ناکارآمد است. از ایشان بپرسید که چرا این روش برای بقیه کهنه و ناکارآمد نیست؟ پس چرا این همه طومار و امضا در نماز جمعه های کشور بر علیه این و آن منتشر می شود؟ آیا مردمی که فریادشان در استان گوش شنوایی ندارد چاره ای جز متوسل شدن به مقامات کشوری دارند؟

نماینده شوخ و بذله گویم
گلایه کردید که در سایتها از شما انتقاد کردیم : چرا  درخواست نماینده مستقل برای مهدیشهر را به سخره کشیدید؟
گفتید منظوری نداشتید قصدتان شوخی بوده و تلطیف فضای ناشی از دعوا در جلسه و از طرح این درخواست در حضور رئیس مجلس به عنوان نیاز اصلی این شهرستان انتقاد کردید و البته راست می گفتید این مساله نیاز اصلی ما نیست اما چه کنیم که اگر صدای گویای ما بودید هیچگاه طرح این درخواست را نمی شنیدید. مضاف بر اینکه همانطور که از اقدامات شما نظیر همراهی بسیار خوبتان در برپایی همایش توسعه پایدار و پیگیریهایتان برای راه اندازی کارخانه بستنی پاک در محل پاکریس نوشتیم این حق را هم داریم وقتی نماینده شهرمان مورد توهین قرار می گیرد و شما نیز به عنوان نماینده دیگر این شهر وقتی نه تنها به کمک ایشان نمی شتابید بلکه زبان به شوخی باز می کنید از شما انتقاد کنیم.

نماینده فعال و پر سر و صدایم
شما به سیل سخنرانیها، تذکرها و اخطارهایتان در مجلس اشاره کردید و من به خاطر همین ها شما را می ستایم. اگرچه انتقاداتی هم به نوع رفتار سیاسی تان دارم که در اینجا مجال طرح آن نیست. اما به ما بگویید جای دفاع از حقوق موکلین سنگسری شما در این بین کجاست؟ تا به حال چند اخطار و تذکر برای احقاق حقوقمان در مجلس داده اید؟ آیا مشکلات ما به اندازه چند اداره کلی که در شاهرود مستقرند و شما انرژی زیادی برای بازگرداندن آنها به سمنان صرف کردید، ارزش توجه و پیگیری نداشت؟
راستی پای هر سخنرانی شما که نشسته ام وقتی می خواهید مهدیشهر(سنگسر) را به حضار معرفی کنید فقط از سردار اسماعیل خان طلایی نام می برید و سقا خانه اش. برای اینکه دامنه اطلاعاتتان نسبت به مشاهیر این شهر وسیع تر شود می گویم  اساتیدی چون مجید درخشانی، موسیقی دان برجسته کشور، رضا درخشانی، نقاش برجسته بین المللی، دکتر احمد نادعلیان، هنرمند محیطی برجسته جهان، دکتر محمدقلی  نادعلیان، چهره ماندگار علم دامپزشکی کشور، استاد چراغعلی اعظمی، نویسنده و پژوهشگر برتر کشور که فرهنگ و گویش سنگسری مدیون زحمات اوست  و بسیاری از نویسندگان، مدیران و کارآفرینان موفق کشور به این منطقه تعلق دارند.

نماینده بدون تعصبم
به ماجرای بیمارستان هم اشاره کردید و گفتید سر 2-3 کیلومتر چرا اینقدر تعصب دارید. دلایلمان را به شما گفتم. اینکه با احداث بیمارستان در منطقه خارج از محدوده شهری دربند آیا به جذب جمعیت بیمار شهرستان به گونه ای که کارکرد اقتصادی آن قابل توجیه باشد می توان امیدوار بود؟ و این سوال که کدام مریض عاقلی از درجزین و حتی نواحی جنوب مهدیشهر نظیر طالب آباد حاضر است مسیر سرپایینی و نزدیکتر به بیمارستان جدیدالتاسیس و طبیعتا مجهزتر سمنان را رها کرده و مسیر سربالایی و صعب العبور را پیشه کند؟
آیا احداث بیمارستان اصلی شهرستان در منطقه توریستی دربند منطقی است؟ آیا اندک گردشگران این منطقه با شنیدن صدای آمبولانس و آه و ناله بیماران از این منطقه فراری نمی شوند؟
آیا بهتر نیست بیمارستان در منطقه ای احداث شود که مرکز ثقل جمعیتی شهرستان باشد؟ منطقه ای که مسکن مهر، کارخانجات، طالب آباد و درجزین را نیز تحت پوشش قرار دهد و دارای سهولت دسترسی برای کلیه مردم شهرستان باشد.
به شما گفتم ظاهرا هدف اصلی از احداث این بیمارستان در منطقه دربند این است که بیمارستان جدید التاسیس 220 تختخوابی سمنان از حیث جذب بیمار دچار مشکل نشود و نیز این نکته که بعدا مجبور نباشند برای مشکلات بهداشتی درمانی شهمیرزاد فکری بکنند. یک تیر با دو هدف!
به شما گفتم پس از سالها انتظار برای تحقق این پروژه آیا مردم مهدیشهر حق ندارند بیمارستانی با حداقل 96 تختخواب داشته باشند تا بر اساس قوانین نظام پزشکی امکان استقرار بخشهای اساسی تر را داشته و مریض پس از مراجعه به بیمارستان فورا به سمنان اعزام نشود. شما از سیل ضوابط گفتید و نمی دانم جای آن ضوابط برای بیمارستانهای چند صد تختخوابی که در سمنان ساخته می شود کجاست؟
از شما می پرسم اگر بیمارستان مهدیشهر بعد از چند ماه به علت کمبود مریض تعطیل شد آیا شما و مسوولین محترم مسوولیت اقدام اشتباه خود را می پذیرید؟ و یا اینکه مردم مهدیشهر را به خاطر نداشتن پتانسیل جهت احداث چنین بیمارستانی سرزنش می کنید؟
این گلایه از استاندار سمنان وجود دارد که با وجود قول قبلی شان مبنی بر لحاظ نمودن نظر مردم مهدیشهر در این زمینه چرا به خواست مردم هیچ توجهی نمی شود؟
البته لازم می دانم این را هم بگویم که دیدگاه دیگری هم بین مردم مهدیشهر شکل گرفته که بهتر است در این زمینه مخالفتی نداشته باشیم تا این مساله بهانه ای برای تاخیر در انجام پروژه و یا عدم اجرای آن نشود. این دسته معتقدند شاید با احداث بیمارستان در منطقه دربند محدوده خدمات شهری نیز به این منطقه توسعه یابد و  نگرانیهای موجود برطرف شود.
از شما می پرسم آیا بهتر نبود در این مساله بی طرف باقی می ماندید و  از مسوولین می خواستید ضمن احترام به مردم بر برگزاری جلسه کارشناسی و شنیدن صدای منتقدین، تصمیم گیری عادلانه و اقناع افکار عمومی می پرداختند؟

در مورد ماجرای استخر دانش آموزی هم فرمودید حالا که شما یک استخر خصوصی دارید. این استخر برود شهمیرزاد و مگر شما بیش از یک استخر نیاز دارید؟
چند نکته : اول از اینکه  این مساله دوباره دست آویزی برای ایجاد اختلاف بین مردم مهدیشهر و شهمیرزاد  شده بسیار متاسفیم ثانیا ایجاد استخر ویژه دانش آموزان فقط اختصاص به مهدیشهر نداشته و می بایست در کلیه مراکز شهرستانها اجرا شود. مسلم این است که اگر استخر سمنان به سرخه، شاهرود به میامی، دامغان به دیباج، گرمسار به ایوانکی منتقل شود مردم مهدیشهر هم هیچ اعتراضی به جابجایی آن نخواهند داشت ثالثا مهدیشهر تنها شهرستانی است که فاقد استخر دولتی است. چرا می خواهند اکثریت دانش آموزان شهرستان را از این امکان محروم کنند. وانگهی زمانیکه زمین طرح انتخاب شده و بارها به مردم قول احداث داده شده به یکباره چنین اقدامی به قول امام جمعه عزیزمان آیا خلاف اخلاق و عدالت نیست؟ ضمنا بسیاری از اهالی سمنان همه روزه به تنها استخر  مهدیشهر (متعلق به بخش خصوصی) مراجعه می کنند و از قرار معلوم 6 استخر دولتی سمنان است که با کمبود مشتری مواجه است. شاید بهتر این بود سهمیه سمنان به شهمیرزاد داده می شد.

نماینده روزنامه نگارم
ماهها قبل روزنامه متبوعتان نوشت “غار دربند سمنان” شورای شهرمان خیلی محترمانه به مسوول روزنامه نوشت که  این اشتباه را اصلاح کند. حتما خبر ندارید چه جوابی به ما داد. نوشت در سایت گردشگری ایران غار دربند به نام سمنان درج شده. لابد اگر خبردار می شدید بر دهان آن یاوه گو می کوبیدید که چرا با احساسات مردم مهدیشهر اینگونه بازی می کند؟ و چرا داشته هایمان را می خواهد به نام خود مصادره نماید؟

نماینده عزیزم
برایتان در آن جلسه نگفتم که مردم مهدیشهر غارت شدن منابع آبی چشمه ساران خود را توسط مرکز استان در سالهای اخیر مظلومانه تماشا می کنند در حالی که خود با مشکل کمبود آب سر به گریبانند و از آب چاههایی می نوشند که به علت مشکلات و آلودگی بسیار هر روز یکی را روانه بیمارستان می کند.
چند سال پیش مردم مهدیشهر هزینه مطالعات انتقال آب چشمه اسپی رو( سفید رود) را از طریق شرکت ری آب پرداختند. از این موضوع بگذریم که آیا مردم مهدیشهر می بایست هزینه این اقدام را بپردازند یا نه. اما بخش جالب ماجرا این شد که مرکز نشینان این یکی را هم نتوانستند تحمل کنند. ابتدا این طرح را به بایگانی سپردند و بعدا طرح سد فینسک را برای سمنان و مهدیشهر و … مطرح کردند و چندی پیش بحث انحصاری کردن استفاده از این منبع را به نفع مرکز استان زمزمه کردند.  کاری که قبلا هم برای چشمه روزیه و گل رودبار کردند. باور کنید دیگر مردم مهدیشهر هیچ امیدی به راستگو بودن مسوولین ندارند.
حتما می پرسید چرا اینگونه می اندیشم. از دلیلم سالهای دوری نمی گذرد. آب چشمه گل رودبار را به مدد زور (حتی خانواده شهدا را هم به زندان کشیدند) به سمنان بردند. بعدتر آب چشمه روزیه را نیز طی چند سال با هزینه بسیار بالا به سمنان انتقال دادند بدون اینکه سهمی از این منبع آبی را علی رغم قول اولیه به مهدیشهر اختصاص دهند. جالب آنجا بود که در ابتدای اجرای این طرح میلیونها تومان هزینه برای انتقال آب از حوالی شهر سرخه انجام شده بود اما از آنجاییکه ممکن بود شهر سرخه به مدد افراد صاحب نفوذش در قدرت سهمی مطالبه کند مسیر اجرای طرح با صرف هزینه بیشتری از مهدیشهر عبور داده شد. و البته از شیر در غل و زنجیر ترسی نداشتند!
براستی چرا اینقدر اصرار وجود دارد برای توسعه مرکز استانی که حد‌اقل‌های لازم را برای اینکار در اختیار ندارد و آب شرب خود را از تاراج منابع آبی شهرستانهای دیگر تامین می‌کند.

نماینده بزرگوارم
مرا می بخشید که اینگونه وقت شما را می گیرم ولی حیفم می آید آنچه را در دل دارم به شما نگویم.
آبگرم مهدیشهر را حتما می شناسید. در سالهایی نه چندان دور مخفیانه و در بی خبری مردم آنرا به سمنان الحاق کردند. با وجود اینکه تمام مالکین آن منطقه سنگسری هستند و اسناد مالکیت آن منطقه هنوز در بخش 3 ثبتی مهدیشهر. آفرین به این همه زرنگی!
و اما در سالهای اخیر در دوره آقای کاشیان در میراث فرهنگی تصمیم گرفته شد این محل به عنوان منطقه ای توریستی احیا شده و در آنجا سرمایه گذاری شود. ما هم خوشحال شدیم. اما وقتی فهمیدیم که قرار است جاده دسترسی به این محل را بدون  توجه به مسیر کوتاه و کم هزینه ای که از مهدیشهر به آبگرم می گذرد از سمنان با هزینه بسیار بالا و از بستر رودخانه عبور دهند بر این همه خباثت تاسف خوردیم. اینکه با مهدیشهر سر دشمنی دارند چرا پول بیت المال را دور می ریزند؟

نماینده دانشگاهی ام
به شما گفتم در میان انبوه مراکز دانشگاهی سمنان سهم ما تا بحال یک دانشکده دولتی بوده که آجر به آجر آن با کمک مردم این شهر شکل گرفته است. مطابق مصوبه دولت قرار بود چند دانشکده با رویکرد دانشگاه مستقل در مهدیشهر شکل بگیرد. و دست شما هم بابت کمک به تصویب این مصوبه درد نکند. طبیعتا مردم هم خوشحال شدند. اما وقتی فهمیدند قرار است این دانشکده ها در جنوبی ترین نقطه شهرستان، روبروی غرب استیل و مجاور کارخانه گچ تاسیس شود تا بعد ها استاد و دانشجو از سمنان به آنجا بیایند و برگردند کدام سنگسری را می توانید پیدا کنید که احساسش جریحه دار نباشد؟
منطقه دربند که دانشکده روانشناسی در آن قرار دارد چه ایرادی داشت؟ ضمن اینکه می شد از امکانات پشتیبانی اولیه آن دانشکده استفاده شود، با ایجاد دانشگاه در آنجا نه تنها به توسعه گردشگری منطقه کمک می شد بلکه به لحاظ خوش آب و هوایی و مزایای دیگر در شرایطی که دانشگاهها در سالهای آینده باید برای جذب دانشجو با هم به رقابت بپردازند می توانست دانشگاه مهدیشهر را در وضعیت رقابتی بهتری قرار دهد.
خواهش می کنم اگر هنوز هم مصرند چنین کاری را انجام دهند به آنها بگویید چند کیلومتر پایینتر در جوار سمنان آن را احداث کنند تا مثل به نام ما و به کام شما تکرار نشود.

جناب آقای کواکبیان
نمی دانم با ایل سنگسر چقدر آشنایی دارید. خلاصه می گویم این ایل با سابقه چندین قرن تلاش و داشتن قلمرو در 9 استان کشور، بهترین گوشت گوسفندی ایران و بیش از 32 محصول لبنی بعضا منحصربفرد را تولید می کند با اینکه ایل سنگسر بزرگترین مسیر کوچ را در کشور طی می کند اما به جهت روش رمه گردانی (خانواده عشایر فقط در تابستانها عازم نواحی ییلاقی می شوند و در سایر فصول در شهر ساکنند) کمترین بار مالی را متوجه دولت کرده است. روشی که به عنوان الگو برای سایر عشایر کشور نیز مطرح شده است.
اما این جامعه زحمتکش طی این سالها با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم کرده است. افزایش بی رویه قیمت علوفه، نبود بازار فروش مناسب در اثر واردات بی رویه گوشت قرمز و نبود خرید تضمینی، تصرف عمده مراتع ایل راهی در اطراف شهرها و روستاها توسط نهادهای مختلف و نبود مراتع میان بند مناسب و بالاخره کمبود مرتع و قرار داشتن بخش اصلی مراتع مرغوب کشور در دست اشخاص و نهادهای خاص، خشکسالی و بی توجهی سازمانهای مرتبط نظیر جهاد کشاورزی و سختگیریهای گاه و بیگاه سازمان محیط زیست، منابع طبیعی و نیز نهادهای انتظامی برای نیروهای کار شاغل نزد عشایر از جمله این موارد است.
آیا اصولا در جریان این مشکلات بودید؟ چه اقدام عملی تاکنون برای این بخش از موکلین خود انجام داده اید؟ حداقل انتظار این بود فریاد مظلومیت این قشر زحمتکش را در میان انواع و اقسام تذکرها و اخطارهایتان در مجلس یکبار منعکس می کردید.

نماینده اهل فرهنگم
نمی دانم تا چه اندازه اطلاع دارید سنگسر به واسطه داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگ و هنر اصیل و باستانی خود چه گنجینه بزرگی از میراث تاریخی، معنوی، صنایع دستی و … را با خود به همراه دارد که بدون شک در استان کم نظیر است.
از کدامیک برایتان بگویم؟ از زبان سنگسری که به همت استاد چراغعلی اعظمی در واژه نامه ای با 18000 لغت جاودانه شد و به عقیده زبانشناسان بزرگ جزو معدود زبانهای باقیمانده از ایران باستان است.
از صنایع دستی این منطقه شامل انواع بافتنیها، البسه، زیورآلات، فرش، گلیم، جاجیم و … که در سایه بی توجهی در مسیر نابودی است و کسی هم به فکر احیای آن نیست.
از کدامیک از آداب و رسوم و هنر این منطقه برایتان بگویم؟ همین قدر بدانید که گاهنمای سنگسری و موسیقی این دیار با تلاش پژوهشگران به عنوان نمونه هایی اصیل در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
تاسف اینجاست که از بدو تاسیس سازمان میراث فرهنگی در استان تا زمان مدیریت قبلی حتی یک ریال هم برای میراث این شهر هزینه ای انجام نشد.
هرچند اقدامات مدیریت جدید این سازمان جای تقدیر و تشکر دارد اما ثبت تنها 2 اثر تاریخی (تکیه اعظم و خانه کیپور) و آنهم با پیگیری و کمکهای مردمی در شهر مهدیشهر کجا و ثبت و بازسازی انبوهی از آثار و خانه های تاریخی (بعضا نه چندان قدیمی مربوط به دهه 40 ) در سمنان کجا؟
اینکه امروز در سایه این بی توجهی بسیاری از آثار تاریخی این شهر از بین رفته اند چه کسی پاسخگوست؟
چرا بافت تاریخی این شهر هنوز  شناسایی نشده و هیچ اقدامی برای حفظ آن صورت نگرفته است؟
و چراهایی بسیار…

نماینده انقلابی ام
به شما گفتم در هیچ کجای ایران نمی توانید شهری را پیدا کنید که اکثر امکانات آن نظیر بیمارستان، سینما، استخر، موزه، مدرسه، دانشگاه و … توسط مردم ساخته شده باشد در حالی که در شهر مجاور انبوه امکانات دولتی شامل دهها مرکز بهداشتی درمانی، مراکز گسترده دانشگاهی، چندین استخر دولتی، مجموعه ورزشی و … متمرکز شده باشد.
گفتید: شما نباید خودتان را با مرکز استان مقایسه کنید. به شما گفتم آیا ما حق نداریم به اندازه جمعیت مان و نه حتی کمتر از امکانات دولتی سهمی داشته باشیم. بر اساس کدام قانون مرکز استان باید مشمول این همه لطف باشد؟ مردم مهدیشهر چه گناهی کرده اند که تمام بار انقلاب را در منطقه به دوش کشیدند و حتی در سمنان هم تظاهرات به پا کردند و شهید دادند. بالاترین کمکهای مردمی را به جبهه های جنگ ارائه دادند. بیشترین شهدا را به نسبت جمعیت در استان تقدیم کردند و نجیبانه با وجود اینکه بعد از انقلاب روند توسعه شهرشان متوقف شد از انقلابشان حمایت کردند. این در حالی بود که تمام امکانات و بودجه های دولتی به نفع مرکز استان ناعادلانه درو شد.

نماینده بزرگوارم
مردم مهدیشهر حساب مسوولین تنگ نظر را از حساب مردم سمنان جدا می دانند و همیشه رابطه حسنه ای با آنها داشته اند.
گواه این مساله را می توانید از صاحبان کسب و کار سمنان بپرسید که بخش اصلی مشتریانشان را سنگسریها تشکیل می دهند.
از صاحبان صنعت بپرسید که صنعتگران سنگسری نه تنها همیشه با حضور پر رنگ خود موجبات اشتغال هزاران نفر را در شهرستان مهدیشهر فراهم کرده اند بلکه در شهرک صنعتی سمنان هم حضور فعالی دارند.
از مسوولین عمرانی بپرسید که چرخ بسیاری از پروژه های عمرانی منطقه توسط پیمانکاران پرتلاش سنگسری می چرخد و بد نیست بدانید پروژه مسکن مهر سمنان که آنقدر مسوولان به آن افتخار می کنند به پشتوانه صاحبان صنعت ساختمان سنگسری است.
به شما گفتم با وجود اینکه در این سالها امکانات دولتی از ما دریغ شد اما به همت و غیرت این مردم در مهدیشهر مراکزی ساخته شد که در استان  نظیر ندارد. استخر شنای شهید ترانی، هتل دربند، هتل سنگسر، موزه عشایری ایل سنگسر، دهکده پارسیان و …. مجموعه ای از اینهاست که در استان بی نظیر است. با این وجود سرمایه گذاران سنگسری مسوولیت ساخت مجتمعهای تجاری، اقامتی و مجموعه های تفریحی مهمی در سمنان را هم به عهده گرفته اند.
حتما خودتان بر این نکته واقفید که مردم مهدیشهر چقدر مهمان نوازند و صبور. اینکه همیشه از مردم سمنان که از گرمای تابستان به این خطه پناه می برند چه در شهر و چه در مناطق ییلاقی مهربانانه پذیرایی می کنند. اینکه هتلها و مراکز پذیرایی مهدیشهر میزبانی از مراسم و میهمانیهای مردم سمنان را نیز به عهده دارد و شاید برایتان جالب باشد بدانید مدیریت شهری مهدیشهر  هم در تمام این سالها با عملکردی البته قابل انتقاد در مکان یابی ساخت اکثر پارکها و فضای سبز این شهر به گونه ای عمل کرده که نیاز مهمانان سمنانی تامین شود.

نماینده عزیزم
در ابتدای جلسه گفتم مردم مهدیشهر مردم قدرشناسی هستند کافیست کسی یک قدم برایشان بردارد برای همیشه شیفته اش می شوند. نگذارید فاصله ها بیشتر شود. نگذارید شیرینی مصوبات به کام مردم تلخ شود. نگذارید سلام و علیکمان به هم بخورد. نگذارید امید به صداقت مسوولین در این شهر بمیرد.
مطمئن باشید تیغ اختلاف افکنی ها دیگر کند شده و مردم شهرستان مهدیشهر با اتحاد تمام حقوق خود را استیفا خواهند کرد.
در کنار ما باشید.

برچسب‌ها:, ,


این مطالب را هم بخوانید ...
  • مرثیه ای برای کلنگ زنی
  • 36 پاسخ به “سخنی با نماینده مجلسم: کواکبیان”

    1. ماه نساء گفت:

      از ادبیات روان متن و همچنین روحیه مطالبه حقوق شهری نویسنده لذت بردم.
      هم با مطالعه این متن و متون مشابه در سایت، خوشحال شدم از آشنایی با افرادی که به جای راحتی رها کردن شهرستان و وطن خود و عزیمت به شهر دود و شلوغی با پیشینه فرهنگی و تاریخی اندک(تهران)سعی در زنده و آباد نگاه داشتن موطن خود دارند.در این روحیه نوعی آزاد منشی می بینم که گیراست البته خودم به شخصه حاضر نیستم از یک حدی بیشتر،فرصت های رشد خودم را فدای رشد وطنم کنم.

    2. ابوالفضل گفت:

      با سلام به شما دوست عزیز
      بااینکه من کلا از مرزبندی بین سمنان وسنگسروشهمیرزاد مخالفم واین تنگ نظریهایی که ازجانب بعضی ازمسئولان می شود رابه حساب کوته فکری خودشان بگزاریم که به قول شاعر (همه ایران سرای من است ).
      باتوجه به اینکه احتمال نماینده شدن اقای کواکبیان در این مرحله زیاد می باشد ایا بهتر نیست بانشستهای حضوری وگفتگوو استدلال قوی از ایشان امتیازبرای شهرمان بگیریم

      • محمود حیدریه گفت:

        بنده هم در شرایطی که کشورها مرزهایشان را بر می دارند با مرزبندی بین شهرهای همسایه مخالفم. ولی انتظار نداشته باشید در قبال حق کشیهای آشکار ساکت باشیم. این نامه حاصل نشست حضوری و گفتگو است و سعی شده گوشه ای از درد دلهای مردم مهدیشهر بیان شود. انتظاری که شما مطرح کرده اید یکی از اهداف این نامه است.

    3. علی گفت:

      باید به چنین نماینده ای اسپند دود کرد تا……

    4. عاشق سنگسر گفت:

      جاویدان باد یاد و نام تو در سرزمین مهر ایران

    5. شهر وند مهدی شهری گفت:

      کلنگ زنی بیمارستان تا کنون سه سال طول کشیده قطعاً برای ساختش سی سال طول می کشه

    6. شهر وند مهدی شهری گفت:

      خوب بیمارستان مهدی شهریها را سر گرم کرده کسانی دارن به حال ما مردم قهقه می خندن در مرکز استان بدون اینکه مردم بفهمند بهترین امکانات برایشان فراهم می شود ما مردم مهدی شهر بیش از ده سال دنبال ساخت یک بیمارستان هستیم علت این است که مسئولین این شهر برخاسته از مردم شهر نیستند از شهرهای دیگر برای ما مسئول می آورند نتیجه آن همین است که می بینید

    7. dokhtare sangesar گفت:

      salam aghaye heydariyeh besyar ali bod .sepasgozaram. khob ast bedanid record dare bishtarin atseh dar donya aghaye mostafa nejati ast ke in record dar ketabe giness niz sabt shodeh ast.

      • admin گفت:

        بله می دانیم. البته ما رکورددار فریادهای بی حاصلی هستیم که هیچ گوش شنوایی در استان برای شنیدن آنها وجود ندارد و از این حیث نیز می توان آنها را در کتاب گینس ثبت نمود.

    8. ئەحمەد گفت:

      درود تە وێ، خارۂ بمی هێ.

    9. مندلي گفت:

      قابل توجه انهاییکه با کواکبیان همصدا شده و با موافقت خود جهت تاسیس بیمارستان در دربند اب به اسیاب سمنان میریزند، بایستی عرض شود که با توجه به اینکه جاده از سنگسر تا شامرزا بصورت بلوار خواهد شد و طبق قانون اداره راه زیر 5 کیلومتر هیچ دوربرگردانی در نظر گرفته نمیشود ، بیماران محترم بایستی از سنگسر – طالب اباد و درجزین راه بیافتند و بروند شامرزا و دور بزنند و اگر تا ان موقع تمام نکردند برسند به بیمارستان.البته اگر بیمارستانی در حال کار وجود داشته باشد.

      • محمود حیدریه گفت:

        اومدیم و آقایون قبول کردند دوربرگردان بزنند اونوقت مشکل احداث بیمارستان در منطقه دربند حل میشه؟ قبول کنید روش استدلال ما باید قویتر از این حرفها باشه

    10. یک همشهری گفت:

      برادر ارجمند آقای حیدریه خیلی متشکریم

      امید وارم من به عنوان یک شهروند سنگسری در این بحث وجدلها متضرر نباشم

    11. تنها راه رهایی از این تنگنا بازگشتن به اقتدار دهه های پیش از انقلاب سنگسری ها در استان است وآن هم میسر نمی شود مگر با اتحاد وهمدلی./پیروز باشید.

    12. چالژ گفت:

      آقای حیدریه عالی بود .

    13. محمد گفت:

      برادربزرگوارمدیرمحترم سایت مهدیشهرنیوز
      باسلام
      من نه از روی احساس نوشتم ونه ناامیدانه سخن گفتم, بلکه واقعیت ها را که باآن روبرو هستیم اشاعه دادم من باقی راواگذارخواهم کرد به افکار عمومی که مردم بهترین میزان هستند. ماباید سعی وتلاش خود را به صورت معقول بکاربندیم تا به نحو احسنت این پروژه ها به ثمر بنشیندوآنچه که درست است انجام پذیردنه آنکه به ضرر تمام شود.
      استاد ارجمند درست است که ما درآستانه یک جهش هستیم اما باید حواسمان جمع باشد که جهش معکوس نکنیم,جهشی نباشد به عقب, خودمان باپشت سر به زمین بخوریم.برادرمن تهدیدی که باعث از دست رفتن فرصتی میشودتا به فرصت تبدیل شودمیبینیم فرصتهای بعدی از دست خواهد رفت وماعقب خواهیم ماند!
      لازم به ذکراست که سرانجام بد؟ درمصرع دوم ارائه شده: مجموع سهل انگاری های گذشته خودمان است که بسیاری حق وحقوق راازمادریغ کردند وما نظاره گر بودیم.

    14. رضا گفت:

      اقای کواکبیان: خوب است بعنوان فردی که نوک پیکان اتهامات فوق بسویتان است در مورد بندهای مطرح شده در این مقاله دست بقلم شوید ونظرتان را اعلان نمایید.

    15. محمد گفت:

      باسلام ودرود خدمت همه همشهریان فرزانه
      تشکرویژه دارم از آقای حیدریه که مشکلات بسیار مهمی که با آن درگیریم اشاره نموده اندوانتقاد بسیارشکیلی بود.
      همشهریان عزیز؛سوالی دارم خدمت یکایک شما: چه اشکالی دارد که جای زمین بیمارستان که در منطقه دربند درنظر گرفته شده است با زمین دانشگاه که در منطقه روبروی غرب استیل جانمایی شده عوض شود.(بیمارستان به پایین شهر ودانشگاه در دربند تاسیس شود) آیا مشکلی از این لحاظ می بینید؟حتمامردم خوب وفهیم سنگسر مشکلی ازاین جابجایی ندارند.اما تصمیم گیرندگان با این درک درست وصحیح مردم سنگسر مشکل دارند,می گویند چرا هرآنچه طی سالیان کرده ایم این مردم متوجه سیاستهای مانبوده اند اما حالا متوجه می شوند وسیاستهای نابکارانه مارادرک می کنند.می گویندچرا نمیگذارند مثل همیشه ما کلاه سر مردم سنگسر بگذاریم وبه نفع خود در منطقه وسرزمین آنها کارکنیم,دانشگاه رابرای خودمان تاسیس کنیم تا دانشجویان را به مرکز بکشانیم و وبیمارستان را به تعطیلی تا بیماران به بیمارستانهای مامراجعه کنندو…
      همشهریان خوبم ؛برای بعضی ها جاافتاده که بازدن بیمارستان دردربند سنگسر شهر رو به آن سو توسعه می یابدودربند ازچشم طماعان می افتد, هیچ فکر کرده اید که این توسعه شهری تاچند سال دیگر هم به آنجا نمی رسد.چند سال است که مناطق دشت وسط شهر شروع به ساخت وساز شده است, ایا توانسته ایم که نصف آن زمینهاراتبدیل به مسکونی کنیم.مطمئن باشید ومی دانیم دربند مال سنگسر است وهیچ کس نمی تواند درآن دخل وتصرف کنداینها بااین ساخته ها که دربند درخطر است واین نوع شایعات سیاستهای خود را که امروز شاهد آنیم اجرا می کنند .برخی می گویند اگر مصوبات اجرا نشود پول آن برمی گرددو…ازخود پرسیده اید کدام پول ؛بگذاریم این مصوبات را اجرا نکنند بهتراز ان است که به ضررمان باشد, خواه ناخواه مجبورند درآینده بیمارستان ودانشگاه درمهدیشهرتاسیس کنند چون از نیازات اصلی این شهراست ومطمئن باشید که نمی توانند این مصوبات راحذف کنندواجرا نکنند.درپایان ما می فهمیم وداریم می گوییم که هرچند فعلا ازدستمان کاری برنمی آید اما بدانیدمامی فهمیم. وروزی انگشت بر پیشانی شما وخوش خیالان می گذاریم که چه باما کرده اید که درحین فهمیدنمان چگونه کلاه به سرمان گذاشتند.
      به یزدان اگرماخرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم

      • همشهری گرامی جناب محمد !
        هرگز ناامیدانه سخن نگویید. کدام سرانجام بد برادر ؟ ما در آستانه یک جهش هستیم . در آستانه یک شکوفایی . گمان می کنید چرا هجمه ها در این مقطع اینقدر افزایش یافته ؟
        این مرحله را با اتحاد بگذرانیم آینده از آن ماست. هر تهدیدی تبدیل به فرصت خواهد شد. مطمئن و امیدوار باشید

    16. ستار گفت:

      عالی و کامل بود،مرسی از افزایش سطح آگاهی عمومی
      من چند بار با آقای کواکبیان صحبت کرده ام،فکر نمیکنم که ایشان اهمیتی به حرف های ما بدهند ،کار خودشان را میکنند و …
      جای هژبر های سنگسر خالیست …
      امیدوارم هر چه زودتر مشکلاتمان حل شود

    17. علیرضا گفت:

      حتی اگه اطراف دربند هم خانه سازی شود جمعیتش به 500 نفر هم نمی رسد و جمعیت داخل شهر در سرمای زمستان ترجیح خواهد داد به بیمارستان مجهز تر و با ریسک کمتری از لحاظ خدمات دهی مراجعه کند .اگه توسعه شهر مطرح است چرا دانشگاه را به دربند منتقل نمی کنند ؟ انتقال بیمارستان به دربندو دانشگاه به روبروی غرب استیل از سوی مرکز نشینان کاملا هدفمند می باشد .سنگسریهای غیور نباید بگذارند این نیت شوم تحقق یابد

    18. منصور گفت:

      آقا محمود اولین تحلیل خوب شما بود در این سایت ممنونیم اما مطلبی که خواستم در مورد بیمارستان عرض بکنم این است ا) در این فرصت مناسب است در دربند احداث شود چرا که بعضی از آقایان بدنبال این هستند که این پروژه دیر تر شروع شود تا شاید یک روزی این پروژه هم حذف گردد ستون به ستون بنفع آنهاست نه ما 2 ) اگر بیمارستان به دربند منتقل شود قطعا” تا زمان ساخت که سه سال طول خواهد کشید ( خوشبینانه ) شهر نیز به آن سمت گسترش خواهد داشت یعنی شهر ما تا جلو دانشکده رفته و در آنجا میدانی احداث خواهد شد و منطقه خوش آب و هوا جزء محدوده خدماتی میگردد 3 ) ما میتوانیم ( سنگسریها ) مردم را سوق دهیم که به این بیمارستان مراجعه نمایند و به جاهای دیگر نروند 4 ) مردم شهمیرزاد و روستاهای تابعه هم میتوانند از این بیمارستان استفاده نمایند 5 ) پژو هشکده رویان در دربند واقع شده چه بهتر مه در جنب بیمارستان باشد تا بعدا” توطئه ای نگردد پس بگذاریم تا توطئه ای نشده کلنگ را بزمین بزنند ممنونم

      • محمود حیدریه گفت:

        از نظر لطف شما ممنونم. 1- در مورد تاخیر با شما موافقم ولی تصور نمی کنم توان حذف این پروژه را داشته باشند. 2- به نظر بنده احداث بیمارستان و منوط کردن موفقیت آن به اما و اگرها در آینده ریسک بزرگی خواهد بود. 3- آدم مریض در شرایطی نیست که من و شما بتوانیم احساسات ناسیونالیستیش را تحریک کنیم. او به جایی می رود که به آنجا نزدیکتر باشد. امیدوارم نتیجه کار ختم به خیر باشد

    19. اس اس گفت:

      بنام یزدان پاک
      مهدیشهر نیوز : دمت گرم ، این یکی را خیلی خوب اومدی ، نکته بسیار ظریف وخوب حقوقی بود که حقوقی های شهر به آن اشاره نکرده بودند.

    20. با سلام و تشکر از درج این مطلب جامع
      دعوت می کنیم آقای کواکبیان به قانون اساسی مراجعه و چرایی اعطای مصونیت قضایی به نمایندگان مجلس را مطالعه کند. آیا جز این است که این مصونیت بایستی در مسیر رسوا نمودن بدخواهان مردم و احقاق حقوق حقه مردم مهدیشهر به کار گرفته شود ؟
      منوچهر مستخدمین حسینی و مصطفی کواکبیان با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند. لذا جایگاه آنان هرگز با نماینده دولت که از طرف مافوق مامور به انجام وظیفه است قابل مقایسه نیست. در آن جلسه توهین آمیز منوچهر مستخدمین حسینی به سرعت متوجه جایگاهش شد و نگذاشت به مردم مهدیشهر توهین شود اما در کمال تاسف کواکبیان از کنار این مسئله گذشت. راستی در باقی نقاط کشور هم استانداران مردم شهرها را تمامیت طلب خطاب می کنند ؟!
      الله اعلم

    21. ناصر گفت:

      آقای حیدریه سلام.
      از شکوائیه بسیار محترمانه شما که حاکی از بصیرت عمیق و هشیاری تحسین برانگیز شماست، درس گرفتم.
      تنها راه مقابله با بی عدالتی موجود، آگاهی دادن به مردم است. مردم باید بدانند در اطرافشان چه می گذرد.
      البته بعید می دانم این آقایی که شما برایش کلی … خوانده اید علاقه ای به مردم مهدیشهر داشته باشد.
      مهم نیست . اگر او در عمل، خود را نماینده مهدیشهر نمی داند، ما هم اصراری نداریم.

    22. سنگسر گفت:

      از صمیم قلب از شما متشکرم اقای حیدریه

    23. علیرضا گفت:

      بهتر است طوماری تهیه گردد تا پیگیری امور مربوط به شهر مهدیشهر توسط …. انجام شود.اقای کواکبیان در این مدت 4 سال ایا می تونید برای نمونه بفرمایید کدام فعالیتی را برای سنگسر به نتیجه رسانده اید؟کلنگ نه نتیجه !

    24. علیرضا گفت:

      یک بار بنده خود شاهد بودم که لحظه ای که اقای استاندار گفتند بیمارستان را به جای دیگر غیر دربند منتقل کنید اقای کواکبیان با حول تمام وارد قضیه شده و گفتند نه جناب استاندار دربند جای مناسبی است …و مسبب اصلی نابسامانی مجدد شدند. می خواهند بهر قیمتی شده حدود 30 هزار نفر از جمعیت شهر درجزین و سنگسر را به بیمارستان 220 تخت خوابی بکشانند زیرا در غیر اینصورت با توجه به بیمارستانهای موجود در سمنان یکی از انها بسته خواهد شد …

    25. علیرضا گفت:

      عزیزان در مورد استخر چرا توجه نمی فرمایند 4 شهرستان دیگر علاوه بر اینکه چندین استخر دولتی دارند هر کدامشان یک استخر دولتی مخصوص دانش اموزی نیز دارند و در حالی که سنگسر نه استخر دولتی دارد و نه استخر دانش اموزی دولتی

    26. رضا گفت:

      با سلام و احترام به برادر ارجمندم که با تحلیل عالمانه حق مطلب را بجای اورده ازنخبگان دیار م که سرمایه سرزمین عزیزمان ایران هستند می خواهم فریاد کافی است بدنبال راهکار باشیم

    27. شهر وند مهدی شهری گفت:

      آقای حیدریه این را هم می خواستی اضافه کنی که آقای کواکبیان در برنامه نود که بدون شک پر بیننده ترین برنامه تلویزیون است نگفت که غیر از سمنان نماینده مهدی شهر هم است چون میدانست حداقل 30 میلون ایرانی نام مهدی شهر را می شنیدند آیا امید داشتن به نماینده ای که حتی حاضر نیست نام شهرمان راببرد بیهوده نیست جالب اینجاست در همین برنامه آقای اخوان نماینده دیگر مجلس نیز شرکت داشت دو مرتبه نام سه شهرستانی که نمایندگی آن را به عهده داشت اعلام کرد همه این مدارک را بنده از تلویزیون ضبط کرده ام در صورت نیاز تقدیم می کنم . آقای حیدریه تنها راه احقاق حق پایمال شده شهرمان جدایی از استان است بالاخره روزی به این حرفمم میرسی . شهرستان فیروز کوه اگر در گذشته از این استان جدا نمیشد اینقدر پیشرفت می کرد ؟؟ بیایید انرژی خود را تنها وتنها در راه جدایی از استان صرف کنیم بالاخره روزی موفق خواهیم شد .

    28. پارسا گفت:

      تنها در یک جمله:
      جناب آقای حیدریه، بسیار سپاس گزاریم.

    29. اس اس گفت:

      بنام یزدان پاک
      آقای حیدریه زنده باشی ، بنظر میرسد ما تا به حال هم از طرف نمایندگان مجلس و هم از طرف عده ای … در نظام دولتی زخم خورده ایم . دیگر هیچ اعتمادی برایمان نمانده است .اگر مسئولین بی درایت مرکز استان که به قول شما از حداقل های شرایط زیستی محروم است میخواهند تمام امکانات را به مرکز استان بدهند مشکلی نیست … ما که تا بحال شهرمان را در اکثر مراقع خودمان ساخته ایم از این به بعد هم با درایت شورای شهر میسازیم بدون منت دیگران چرا که این همه مکافات کشیدن به خاطر اجرای یک پروژه با خوردن گوشت کیلویی پانزده هزار توان به هیچ وجه نمیارزد راستش بعضی وقتها فکر میکنم ما با این وضع داریم توسط عده ای شکنجه میشویم و خودمان خبر نداریم .

    30. علیجان گفت:

      آقا درود بر شما این حرفها را فقط و فقط باید به گوش رئیس جمهور محترم رساند باید راهکار آنرا پیدا کرد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    *

    تبلیغات