تاریخ : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
کد خبر: 11119
پروژه رویان مهدیشهر در دست تجهیز است
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، گفت: پروژه رویان در شهرستان مهدی‌شهر زیرساخت مناسبی به لحاظ فیزیکی دارد و خوشبختانه در مرحله تجهیز آن توسط جهاد دانشگاهی کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور به همراه مدیرکل امور واحدها، پژوهشکده ها، سازمان ها و مراکز جهاددانشگاهی و مدیر کل برنامه ریزی و نظارت راهبردی جهاددانشگاهی به استان سمنان سفر کردند.مهدی باصولی در سفر یک روزه به شهرستان های سمنان و مهدیشهر از نزدیک روند پیشرفت پروژه ها و طرح های عمرانی جهاددانشگاهی استان سمنان و پروژه رویان مهدیشهر را بازدید کرد.

جلسه بررسی طرح ها و پروژه های جهاددانشگاهی استان سمنان نیز با حضور معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان و سایر مدیران و معاونین برگزار شد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور در این جلسه گفت: با همت همکاران ما در مجموعه جهاددانشگاهی‌ استان سمنان زیرساخت لازم جهت ارائه خدمات فناورانه در جهاددانشگاهی استان سمنان ایجاد شده است.

مهدی باصولی در جلسه بررسی طرح‌ها و پروژه های عمرانی، پژوهشی و فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: تلاش می‌کنیم انشاالله با پیگیری دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کشور همکاری بین واحدی خوبی بین جهاددانشگاهی استان سمنان و پژوهشگاه رویان، جهت ارائه‌ی خدمات اصلاح نژاد دام سبک در استان سمنان در سال جاری آغاز شود.

وی با بیان اینکه در چندسال اخیر و به همت همکاران ما در مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان، به لحاظ زیرساختی اتفاقات خوبی در این استان رقم خورده است، گفت: این امر با حمایت‌های استانی و ملی رقم خورده است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد: در سایر بخش‌های زیرساختی نیز در استان سمنان با حمایت مسوولان استانی اغلب مشکلات برطرف شده است که از این لحاظ جای تقدیر دارد، در حال حاضر مسئولان استان باید به فکر استفاده بهینه از این فرصت های و زیرساخت های موجود باشند. هر چند هنوز مسائل مهمی وجود دارد که باید با کمک مسئولین استانی تعیین تکلیف شود تا واحد جهاد دانشگاهی در این استان بتواند به امور توسعه‌ی دانش‌بنیان بپردازد.

باصولی ادامه داد: پروژه رویان در شهرستان مهدیشهر از جمله پروژه های شاخص جهاد دانشگاهی در استان سمنان است که زیرساخت مناسبی به لحاظ فیزیکی ایجاد شده است، و در حال حاضر در مرحله تجهیز قرار دارد، که متناسب با نوع برنامه و مأموریت آن، این امر انجام خواهد شد که در این مرحله هم نیازمند حمایت و مساعدت استانی و ملی است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به رایزنی هایی که انجام شده است در تلاش هستیم تا از ظرفیت های واحدهایی که پیشرو هستند برای واحدهای در حال توسعه استفاده کنیم، در پروژه رویان جهاددانشگاهی استان سمنان نیز از ظرفیت پژوهشگاه رویان و خدماتی که به خصوص در اصلاح نژاد دام سبک است استفاده می کنیم. امیدواریم بتوانیم این اقدام را در سال جاری عملیاتی کنیم.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات مهم ریاست جهاددانشگاهی کشور این است که هر کدام از واحدهای سازمانی باید یک فعالیت و محور شاخص داشته باشند تا براساس بتوانند خدمات فناورانه ارائه کنند. این فعالیت شاخص باید براساس نیازهای منطقه، مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های موجود طراحی گردد.

باصولی تصریح کرد: برای این که این فعالیت‌های شاخص طراحی و اجرا شود باید برآوردی از مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان و ظرفیت های واحد انجام شود و با در نظر گرفتن این ظرفیت ها و نیازها، خدمات شکل بگیرد، در این زمینه از واحدهایی که هنوز موفق نشده اند به فعالیت شاخصی دست پیدا کنند، حمایت خواهیم کرد. این امر مستلزم این است که نظرات نخبگان استانی، نمایندگان مجلس و استاندار و سایر مسئولین مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی استان سمنان دارای ظرفیت های خوبی است، و ارتباطات خوبی با دستگاه‌های اجرایی دارد ولی استان می‌تواند از این ظرفیت ها بیشتر از این‌ها استفاده کند. جهاددانشگاهی می‌تواند با بهره گیری از این مزیت ها و با اجرای طرح های دانش بنیان و فناورانه و با حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی در جهت توسعه استان حرکت کند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان سمنان دارای ترکیب نیروی انسانی جوان، باتجربه و ارزشمندی است، تأکید کرد: مسائل مربوط به نیروی انسانی و توجه به این سرمایه‌ی ارزشمند باید مورد نظر تصمیم‌گیران واحدهای سازمانی باشد تا بتوان سطح رضایت را در مجموعه‌ی جهاد دانشگاهی ارتقا داد.

باصولی افزود: یکی از راهکارهای بهره مندی بیشتر دانشجویان از فعالیتهای جهاددانشگاهی حضور این نهاد در داخل دانشگاه است که این مهم نیازبه حمایت دانشگاه ها است، که یکی از خلاهای مهم در استان سمنان عدم وجود دفتر فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه ها بویژه دانشگاه سمنان است‌، با توجه به ماهیت و مأموریت جهاد دانشگاهی باید نسبت به ایجاد دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه اقدام تا ارتباط با دانشگاه‌های استان بیشتر تقویت شود و برنامه و اقدام عملیاتی دراین خصوص طراحی و اجرا گردد.

برچسب‌ها:,


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات