تاریخ : ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
کد خبر: 9271

با حمایت همه جانبه ریاست محترم فدراسیون بدنسازی و پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران، جناب ناصر پورعلی فر، مسابقات پرس سینه با لوازم قهرمانی کشور، و با حضور 193 پرس رو، با بهترین شیوه اجرایی فنی کمی و کیفی در مهدی شهر استان سمنان، از تاریخ 23 لغایت 26 شهریورماه 1395برگزار گردید.
شهرستان مهدی شهر با کمیته ای پرشمار از دست اندرکاران و مسولان هیات استان سمنان و مهدی شهر و دیگر نهادها، میزبان مناسبی برای مسابقات پرس سینه کشوری بودند، ماه ها تلاش شبانه روزی و دیدن تدارکاتی سنگین و برنامه ریزی شده و منسجم، برای یکی از مهم ترین و جذاب ترین رقابت های قدرتی پرس سینه کشور بودند. کمیته میزبان در حد توان خود برای این مسابقات قدرتی از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند، این مسابقات ارزنده، توانسته بود نظریات منتقدان را نیز فراهم آورد، مسابقات با باشندگی(حضور) اغلب پرس روهای آماده و برتر کشور در این مسابقات خبر از رقابتی بسیار نفس گیر می داد، حضور ارزنده ترین قهرمانان ملی پرس روی کشور، به گرمی رقابت ها و ارزش دارتر شدن این مسابقات بسیار افزود. میزبان تدارکات بسیار مناسبی را برای این مسابقات فراهم آورده بود که می توان به برخی از موارد آن اشاره کرد : استفاده از خوابگاه رایگان – ایاب و ذهاب به سالن مسابقات و خوابگاه به صورت رایگان – اهدای لوح تقدیر به برخی از مسولان و میهمانان – اهدای لوح تقدیر به کلیه داوران – طراحی مدال های با هویت گردشگری و استوره ایی مهدی شهر – اهدای سوغات مخصوص سنگسر به کلیه داوران و کادر اجرایی – اهدای تندیس و لوح تقدیر به میهمانان ویژه که به شکل زیبایی طراحی شده بود – اهدای کمربند طلایی بسیار زیبا به همه قهرمان قهرمانان – تدارک مکان زیبا برای گرم کردن – ساخت و نصب تعداد زیادی از بنرهای زیبا در سطح شهر برای اطلاع رسانی – ساخت مستندی زیبا از مسابقات در حین برگزاری در قالب یک سی دی – جایگاه بسیار خوب جهت گرم کردن ورزشکاران قبل از مسابقات – طراحی زیبای استیج مسابقات – نصب بنرهای های بسیار عریض و طویل در سالن مسابقات که مزین به نوشتار و طرح های زیبا بودند.
در این بین تلاش های بی وقفه هادی علی اکبر خانی رییس کمیته پاورلیفتینگ استان سمنان و رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی شهرستان مهدی شهر به همراه سایر یارانشان بسیار چشمگیر بود. یکدلی مسولان بسیار مشهود بود و حضور پر شور تماشاگران در سالن مسابقات تا روز آخر ادامه داشت.
حضور و یاری دست اندرکاران استان سمنان و برخی مسولان کشوری در طول رقابت ها مشهود بود، باشندگی افرادی چون : بازدید دکتر احمد همتی نماینده مجلس از مسابقات، حضور مستمر جلال نادمی دبیر جهانشیر معاون پشتیبانی مالی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، آقای قدیری: حراست اداره ورزش استان سمنان.
حمایت و حضور افراد و موسسات و نهادهای پشتیبان هم چون : ریاست فدراسیون پرورش اندام جناب ناصر پور علی فر، محمود کساییان مدیریت هتل سنگسر، عباس مصباحیان سنگسری نویسنده، مهندس علی علمدار مدیرعامل خوش رکاب البرز، مهندس منصور بیرقی مدیرعامل برج ققنوس، محمدحسین روشن تاجرفرش ایران، اصغرشاهورانی مدیرعامل شرکت دربند رز شاهورانی، علی ذوالفقاریان مدیرعامل بتن آرمه سنگسر، مهندس احمداسلامیان مدیرعامل سیمان سنگسر،
مهران زرگری رییس هیات بدنسازی استان زنجان،
حسین شهریاری مدیرعامل باشگاه نفت تهران،
حسین قدوسی روابط عمومی باشگاه نفت تهران،
بابک غضبانی از قهرمانان و مربیان نامدار پاورلیفتیگ، مهندس رضاابونوری کمیته انظباتی هیات استان سمنان
سید محمد شاهمیری شورا شهر شهرستان مهدیشهر.
آغاز کنگره :
مسابقات پرس سینه قهرمانی کشور رسما با تلاوت قرآن کریم در ساعت 21 شب مورخه 23 شهریور ماه 1395 در سالن سرپوشیده چمران مسابقات با حضور مسوولان و اعضای فدراسیون، و ورزشکاران و مربیان تیم های مختلف کشور، کلید خورد و تا ساعاتی چند مرحله نام نویسی و اسکان ورزشکاران در خوابگاه های مختلف مهدی شهر انجام گردید، حضور و رهنمودهای دبیر فدراسیون بدنساری و پاورلیفتینگ جمهوری اسلامی ایران، جلال نادمی و ارایه راهکارها لازم توسط ایشان در هر چه بهتر برگزاری مسابقات و ترسیم راه آینده پاورلیفتینگ ایران مثمر ثمر بود، که به شیوایی تشریح و اعلام گردید. بلافاصله تقسیم بندی وظایف محوله برای راه اندازی مراحل گوناگون ثبت نام ورزشکاران و تقسیم بندی رقابت دسته های مختلف سنین گوناگون از نوجوانان تا پیشکسوتان، توسط عوامل اجرایی تشکیلات فنی و داوری مسابقات کلید خورد و تا نیمه شب نیز ادامه پیدا کرد و هم چنین تیمی از مسولان هیات بدنسازی و اداره تربیت بدنی استان سمنان و مهدی شهر، برای تسهیل و اسکان 193 نفر ورزشکاران تیم ها، نهایت تلاش خود را بدون وقفه به انجام رساندند.

مسابقات نیز با ترتیبی ویژه؛ رسما در ساعت 10 صبح 24 شهریورماه و در روز اول با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید، توسط مجیدآقا بزرگی، مسوول برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ ایران، به زیبایی تلاوت شد. حضور دبیر فدراسیون جلال نادمی و خوش آمد گویی ریاست تربیت بدنی سمنان و ریاست هیات استان سمنان انجام گردید. حضور نماینده مجلس وریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان مهدیشهر آقای ملک احمدی و ارگانهای مختلف و دیگر مسوولان استانی در سرتاسر این مسابقات چشمگیر بود. بلافاصله پس از اتمام رقابت های دسته های مختلف سنی در اوزان مختلف، حکم و مدال قهرمانان اهدا شد و در بین مسابقات نیز جوایزی به کادر اجرایی استان سمنان و برخی از مسولان محلی نیز اهدا گردید. علیرغم جمیعتی حدود 200 نفره از پرس روهای سراسر کشور، نظم مسابقات مثال زدنی بود و روز اول تا دسته مسابقات پرس سینه تا دسته 83 کیلوگرم رده های مختلف سنی به شیوایی به انجام رسید. جالب این که پس از اتمام مسابقه هر دسته وزنی، اهدا حکم و مدال بر روی سکو انجام می شد. عکس روی مدالها برج ققنوس را به تصویر کشیده بود که بسیار زیبا طراحی شده بود.
روز 25 شهریور ماه با آغاز رقابت دسته های 94 کیلوگرمی در رده های های مختلف سنی آغاز گردید و در روز دوم حضور دکتر امیری مسوول آموزش فدراسیون بدنسازی و پاورلیفتینگ چشمیگیر بود. رونمایی از کتاب پاورلیفتینگ که توسط این استاد دانشگاه به رشته تحریر درآمده بود از نکات ارزنده تاریخ پاورلیفتینگ ایران به شمار می آید. در بسیاری از اوزان شاهد برپایی رکوردهایی بودیم که نشان از رشد و پیشرفت پرس سینه و پاورلیفتینگ می باشد. اوج رقابت های بسیار سنگین و نفس گیر در مافوق سنگین ادامه یافت و اشتیاق پرس روها، برای برپایی رکورد ایران، مثال زدنی بود، که منجر به اوت شدن بسیاری از پرس روهای نخبه در سنگین وزن شد. در نهایت در پاسی از شب 25 شهریورماه با اهدای جوایزی به کادر اجرایی مسابقات و داوران و اهدای کاپ های قهرمانی به تیم ها به پایان رسید. برگزاری مسابقات بدون هیچ گونه حاشیه ای برگزار گردید،که همه ورزشکاران در یک رفاقت دوستانه به یک رقابت سالم پرداختند. مسابقه بدون هیچ آسیبی برای ورزشکاران به اتمام رسید، حضور صفحه گذاران خوب در این مسابقات، به مسابقات رونق بخشیده شد.
کمیته برگزاری مسابقات : با صلاحدید کمیته پاورلیفتینگ، دگرگونی های زیادی در کادر کمیته پاورلیفتینگ انجام شد و افراد نامداری پای به عرصه مسابقات گذاشتند، که می توان به افراد برجسته زیر اشاره کرد. کادر کمیته پاورلفتینگ که جدیدا دگرگونی های زیادی در آن به چشم می خورد شامل : مسول برگزاری مسابقات؛ مجید حاج آقا بزرگی از تهران – مسول کمیته داوران؛ احمدرضا همایون از فارس – مسول کمیته آموزش؛ حسن طالب لو از تهران – مسول کمیته فنی؛ ناصر شجاعی از کرمان.
داورانی که در این مسابقات به داوری پرداختند : یعقوب امیر سالاری از فارس– ناصر شجاعی از کرمان – احمدرضا همایون از فارس – حسن طالب لو از تهران – مجید حاج آقا بزرگی از تهران – عسگر نجات – مسعود بختیاری از مازندران – حامد کارگز از فارس – افشین بختیاری از ایلام – جعفر پیرنیا از ایلام – رضا جامعی اسکویی از آذربایجان شرقی – علیرضا ده بزرگی از شیراز – کیهان رهبر از چالوس – شاهپور توکلی از لرستان – مجتبی شوهانی از ایلام – سعید اکبری از کرمان – گوینده و منشی؛ ابراهیم کمانی از تهران.
کادر میزبانی برگزاری میزبان هیات سمنان : هادی علی اکبر خانی، پوریا سعیدیه، امیر مهدی سعیدیه، مصطفی سعیدیه، ایمان ذوالفقاریان، مسعود ساقیان، محمود نادعلیان، الله وردی پری.
تیم های شرکت کننده : باشگاه هومن خوزستان- سیرجان- مهدی شهر الف و ب – تهران – زنجان – ایلام – خراسان رضوی – هیات مهدیشهر– آذربایجان شرقی- شاهرود- زنجان- باشگاه امیرارسلان رفسنجان- مس رفسنجان – فارس – اصفهان – یزد- کرمانشاه- مرکزی-کرمان- میهن نور اراک- کردستان- محمدآباد قزوین- باشگاه کات شاهرود- بوشهر- زاهدان- چهارمحال و بختیاری- شهرداری پولادشهر- چالوس و مازندران در مسابقات حضور داشتند.
مسوول کمیته فنی مسابقات

ناصر شجاعی

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات