تاریخ : ۱۱ مهر ۱۳۹۳

هفتمین جشنواره موسیقی استان سمنان (مرحله شهرستانی) چهارشنبه دوم مهر در محل فرهنگسرای نیستان برگزار شد. این برنامه پذیرای 7 گروه و 4 تکنواز(دف- سه تار- سنتور) بود که سهم آموزشگاه هنری آفتاب که مدیریت اجرایی جشنواره را نیز بر عهده داشت،6 گروه و 4 تکنواز بود که همگی جز بهادری، نوازنده سنتور از هنرجویان این آموزشگاه بودند.

گفتنی است به دلیل دیر اعلام شدن زمان جشنواره و برخورد زمانی تمرینها با کنکور سراسری و امتحانات دانشگاهها، بسیاری از هنرجوییان برتر آموزشگاه فرصت شرکت در این برنامه را پیدا نکردند.

در ادامه گزارشی از برنامه های این جشنواره تقدیم می شود.

 music-1

تکنوازی دف آقای سعید اکبری

 music-2

دونوازی سه تار و تمبک آقای محمد علی پور اسکندری و خدیجه سلطانی

music-3

تک نوازی دف خانم یگانه عرب

music-4

تک نوازی سنتور آقای محمد رضا بهادری

music-5

گروه نوازی گروه کوبه ای اورنگ به سرپرستی اعظم السادات پورحسینی و نوازندگی خانمها و آقاییان:علی محمد طالعی، فردین مویدی، مینا گوهری، عارفه حاج علیان، پریسا فیروزیان، کوثر ذولفقاری، علی سطانعلیان، علی هاشمی، نصرت ذولفقاری، سوگند حامدی، یگانه عرب سالار نبیلی با اجرای قطعه  شماره 3 استاد اسماعیلی

music-6

گروه محلی سنگسری( دولی سمه)با 4 نوازنده ل له شامل آقایان علی محمد طالعی، ناصر درخشانی، محمد طاهرکردی، فردین موییدی (دف) و سوگند حامدی (دوسر کوتن) ملودی های دله زاری، دولی سمه، نوروزی خوانی، گل آقا، گلنار، باز بمه پییز و حسین خان را به سرپرستی میثم ملاییان اجرا کردند.

music-7

گروه کوبه ای سماء به سرپرستی راضیه معتکف تنها گروهی که از مجموعه فرهنگسرای نیستان در این جشنواره شرکت کرده بود.

music-8

گروه رهاب با نوای خوش تار رادمهر نبیلی، دف سالار نبیلی،  سنتور فردین دانایی، سه تار محمد علی پور اسکندری، تمبک علی محمد طالعی و صدای گرم امیر نبیلی کار خود را در پیش درآمد اصفهان و تصنیف خوشه چین در مایه دشتی تقدیم جمع کردند.

music-9

اجرای گروه چکامه با پیش درآمد زرد ملیجه و تصنیف ای ایران در مایه دشتی  با نوازندگی مجید رئوفی(تمبک)، شفق صبوری و غزل ملاییان(ویولن)، فریما دانایی فرد(سنتور) به سرپرستی مرتضی مداح

music-10

هنرمندان گروه تبلاج ملودی های نازنین دلبر، گل آقا، قدیمی یار، بشمه سر و ویار را تقدیم زنان و مردان عشایر سنگسر کردند.

میثم ملاییان، مرتضی مداح، نوید بیرقی، عالمه پناهنده، محمد علی پور اسکندری و مصطفی صفایی به ترتیب نوازنده ل له، ویولن، بم تار، سه تار و تمبک و فرید رضاییان  خواننده این گروه را به سرپرستی یدا.. مصمم تشکیل می دادند. گفتنی است تلاشهای ید ا… مصمم در جمع آوری و تنظیم ملودی های سنگسری به گونه ای است که همه نوازندگان و گروههای مختلف که در موسیقی محلی سنگسری کار میکنند مدیون تلاشهای صادقانه ایشان هستند.

music-11

جشنواره با اجرای زیبای گروه چکاوک پایان یافت. این گروه به سرپرستی مرتضی حسین پور مدرس آموزشگاه  و نوازندگی تارا اصطلامی(سه تار)، مصطفی صفایی(تمبک) با صدای فائز عبدل حسینی در دستگاه همایون با شعری از هوشنگ هوشنگ ابتهاج اجرایی متفاوت را به نمایش گذارد.

مرحله استانی هفتمین جشنواره موسیقی طبق جدول برنامه قرار بود 16 تا 18مهر ماه برگزار شود که احتمالا به بعد از محرم و صفر تغییر زمان خواهد داشت.


8 پاسخ به “هفتمین جشنواره موسیقی شهرستان مهدیشهر برگزار شد+تصویر”

  1. حسين اسكندريان گفت:

    درود بر بچه های دیار فرهنگ شعر وادب که در همه زمینه ها ودر هرمقطع از زمان باعث درخشش ایل غیرتمند سنگسری میشوند،درود،درود،درود.همچنین درودوخسته نباشید به تمام اساتید محترم، اللخصوص از زحمات دوست عزیزمان استاد یدالله مصمم تشکر میکنم

  2. مجتبی گفت:

    به به فائزو ببین چه حسی گرفته

  3. علیرضا حاجیعلیان گفت:

    از زحمات استاد گرامی خانم پور حسینی تشکرمیکنم و به گروه اورنگ هم خسته نباشی میگم کارشون عالی بود .اما داورا به این گروه کم لطفی کردن و امتیاز مناسب بهشون ندادن

  4. سعید گفت:

    طبق معمول بی برنامگی و ناهماهنگی ارشاد.حیف این برنامه ها و این زحمات صادقانه که این مدلی ازش استفاده نمیشه. اخه صبح کی میتونست برا دیدن این برنامه بیاد..،

  5. دریا گفت:

    گروه چکامه خیلی عالی بووود ……مخصوصا ویولن و سنتورش…..ممنون

  6. فاطمه صفایی گفت:

    از همه استادان اموزشگاه افتاب واقعا متشکرم به ویژه استاد گرانقدرم استاد ابراهیمی نسب….واقعا ممنونم….

  7. ملیکا گفت:

    کار بچه ها عالی بوووووووووود ……افرین بر شما

  8. من که کار شون رو ندیدم ولی با تعریفی که بچه ها کردند واقعا بهتون خسته نباشید میگم…دمتون گرم..ولی اگه وزارت ارشاد برنامه رو صبح نمیذاشت ما میتونستیم از کار قشنگ بچه ها دیدن کنیم….ممنون!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات