تاریخ : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳

استاندار سمنان که به منظور بازدید از کارخانه پاکریس به مهدیشهر آمده بود، صبح دیروز ( ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳) در یک اقدام عجیب، درست در کنار در ورودی این کارخانه ، برنامه بازدید خود را لغو کرد و به سمنان بازگشت!


این اتفاق هنگامی روی داد که وی در حال ورود به محوطه کارخانه به دلایل نامعلومی عصبانی شد و بدون اعتنا به مقامات محلی، برنامه بازدید را لغو و به راننده خود دستور بازگشت داد!
او قرار بود در پاسخ به دعوت فرماندار و پیگیری چند ماهه ی شورای اسلامی شهر مهدیشهر، قسمت های مختلف این کارخانه و زیرساخت های موجود آن، از جمله ۱۲۰ هزار مترمربع سوله ، نیروگاه برق ، تاسیسات ، واحد های مسکونی و سایر بخش های فراموش شده بزرگترین کارخانه متروکه استان را مورد بازدید قرار دهد، اما در اقدامی مغایر با شعار ” تدبیر ” و ” امید ” تعجب همگان را برانگیخت .

این در حالی است که شورای اسلامی شهر مهدیشهر از ماه ها پیش تاکنون، رایزنی های متعددی با مقامات استانی و کشوری به منظور یافتن راه حلی برای بهره برداری بهینه از زیرساخت های برجای مانده ی پاکریس داشته و بازدید استاندار از این کارخانه می توانست در روند تصمیم گیری برای تعیین تکلیف آن تاثیری شگرف داشته باشد. اما با عصبانیت مقام ارشد اجرایی استان و لغو  این بازدید، به نظر می رسد مهدیشهر راهی جز ازسرگیری تلاش ها و صرف انرژی مضاعف ندارد. گویا همه تلاش ها را باید از نو و مسیری تازه آغاز کرد.
واقعیت این است که استان سمنان که در تاریخ استانداران خود ، چهره های اخلاق مداری مانند طحایی، جهرمی، پنجه فولادگران، میرلوحی، عبدالهی و حاج عبدالوهاب را تجربه کرده ، چند سالی است که گرفتار پدیده ی  ” استانداران عصبانی ” شده است!
شاید مدیران استان و شهرستان، رفتارهای خاص و عصبانیت های گاه و بیگاه دکتر رهی استاندار سابق را به یاد داشته باشند. البته او انسان رقیق القلبی هم بود و عصبانیت خود را به گونه ای جبران می کرد. با این حال تنها چیزی که می توانست تندی های او را توجیه کند، شتاب فزاینده استان در اجرای پروژه های کلان ملی و استانی، و استرس های بروز رسانی و افتتاح پروژه های ریز و درشت بود. امری که پذیرفتنی و قابل درک است.
اما اکنون این سوال مطرح است که علت عصبانیت مهندس وکیلی چیست؟ این روزها که نه خبری از پروژه های آنچنانی است و نه استرس شدیدی برای روزآمد کردن پروژه ها به وی تحمیل می شود. علاوه بر این، ایشان ازهمان ابتدا آب پاک را بر روی دست همگان ریخت که به امید اعتبارات دولتی نباشند و سعی کنند توانمندی های بخش خصوصی را به میدان بیاورند. پس دلیل عصبیت ایشان چیست؟
حال چند سوال از استاندار دولت ” اعتدال ” :

آقای استاندار! می پذیریم که مسئولیت استانداری شغل دشوار و پردردسری است. لابد شما هم با علم به همه ی دشواری های آن، تن به این مسئولیت داده اید. اما یادتان نرود که شما استاندار دولت ” تدبیر و امید” ید. بالاترین مقام اجرایی استان سمنان در دولت تدبیر و امید، چه بخواهد، چه نخواهد، زیر ذره بین است و به ناچار باید تصمیمات، کنشها و واکنش هایش بر مبانی منطق و اخلاق استوار باشد.
آقای استاندار! آیا از اینکه درهنگام ورودتان فرش قرمز نگستردیم مکدر شده اید؟ خوب است بدانید زیباترین، ظریفترین و خوش نقش ترین قالی ها، به دست هنرمندان مهدیشهر بافته می شود. مهدیشهری ها عادت ندارند از مهمانانشان با فرش قرمز استقبال کنند،اما اگر از مهمان شان صداقت ببینند، چشمان خود را قدمگاهش می کنند تا صداقتش را بی پاسخ نگذارند.
لطفاً رفتار خود را با ملاک و معیار رییس جمهور ” روحانی ” بسنجید.
مردم مهدیشهر می پرسند : آقای استاندار! ما سال هاست که در انتظار نگاه لطف مسئولان استان، چشم بر هم نگذاشته ایم. مهدیشهر نیز تشنه پیشرفت است . از نظر شما چه تفاوتی میان مهدیشهر و سایر نقاط استان وجود دارد؟ آیا شما به همین سادگی می توانستید برنامه بازدیدتان را فی المثل در سمنان لغو کنید؟ جسارت است ، اما استدعا داریم به مفهوم حقیقی اعتدال بازگردید.
شما شخصیتی قابل احترام و دین مدارید،سوابق علمی و عملی شما بر کسی پوشیده نیست. خود بهتر میدانید که دستورات دینی ما سرشار از آموزه های اخلاقی است. آیا بهتر نیست با رعایت این اصول، اخلاق اسلامی را به نمایش گذارده و به الگوی عملی بدل شویم؟
به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر مهدیشهر از شما دعوت می کنم به میان مردم مهدیشهر بیایید و کدورت به وجود آمده را رفع کنید. شاید تریبون نماز جمعه مناسب ترین مکان برای صحبت با مردم  شهرم باشد.

 ناصر طاهرکرد
نماینده مردم در شورای اسلامی شهر مهدیشهر

توضیح مهدیشهر نیوز: کارخانجات نساجی پاکریس با ۳۵ هکتار مساحت و ۱۲ هکتار فضای مسقف، روزگاری با نزدیک به ۳۵۰۰ نیروی کار، بزرگترین کارخانه استان سمنان بود، اما به دنبال رکود صنایع نساجی کشور و فقدان مدیریت کارآمد، به وضعیت کنونی دچار شد. شورای اسلامی شهر و مقامات شهرستان مهدیشهر بر این باورند که این کارخانه می تواند با اندکی توجه، به روزهای اوج خود بازگردد.

منبع: مهدیشهر نیوز

برچسب‌ها:,


3 پاسخ به “ماجرای لغو ناگهانی بازدید استاندار از کارخانه پاکریس”

  1. حمید بیرقی گفت:

    جناب آقای طاهرکرد عزیز
    از اینکه شهروندان را در جریان جزئیات چنین واقعه ای قرار دادید جای سپاس و تشکر دارد. امید که با تفکر و همدلی بر اندیشه های نابخردانه فائق آییم.

  2. عربی گفت:

    قضاوت زود است

  3. بهروز مستخدمین گفت:

    احتمالا ایشان سنگسر و تاریخ آن را نمی داند فکر می کنند مهدی شهر شهر جدید و مهاجر نشین می باشد در خصوص تاریخ و فرهنگ سنگسر و سنگسری ها باید کوشش نمود تا شاید این بی حرمتی نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات