تاریخ : ۲۷ شهریور ۱۳۹۲

دومین جشنواره تابستانه تاریخ ، فرهنگ و هنر سنگسر روز جمعه 15 شهریور 92 با استقبال چشم گیر مردم ، مسئولین و اهالی فرهنگ و هنر در هتل 4 ستاره دربند برگزار شد.

پس از خوش آمدگویی مجری برنامه مازیار حاج علیان، آقای یدالله حاج علیان پژوهشگر سنگسری مطالبی را در مورد تقویم سنگسری و برخی از مباحث تاریخی آن ایراد کرد. سپس حسین پوراسکندری به اجرای قطعه ای از آلبوم گوتکه مال پرداخت.

در ادامه عباس مصباحیان مدیرعامل بنیاد نیکوکاری امام صادق مطالب خود درباره تاریخچه فرمانداری در سنگسر و لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام پس از شهرستان شدن را بیان کرد.

در بخش بعدی استاد حبیب دانایی فرد هنرمند برجسته سنگسری توضیحاتی درباره اثر جدید خود تحت عنوان ظریف ترین لوح خشتی جهان منقوش به آیاتی از قرآن کریم که به زودی رونمایی میگردد را برای حاضرین در مراسم اعلام داشت که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

آقای حسین روشن نیز به معرفی انجمن دانش آموختگان سنگسر پرداخت و همزمان فرم های مربوطه  نیز در بین حاضرین مراسم پخش گردید.

در این قسمت بار دیگر حسین پوراسکندری بر روی صحنه رفت و به اجرای قطعه وارشو پرداخت که مورد استقبال حاضرین در مراسم قرار گرفت.

تقدیر از حامیان مالی مراسم نیز بخش بعدی مراسم بود.

سپس نوبت به دکتر حیدر مستخدمین حسینی دکترای مدیریت اقتصاد و از افراد مؤثر و کلیدی در بورس و بانکداری خصوصی کشور رسید تا مطالب خود را درباره راهکارهای توسعه اقتصادی شهر برای مردم بیان فرمایند. به درخواست مجری دکتر مستخدمین دقایقی را با ذکر یک خاطره از دوران کودکی به زبان سنگسری صحبت کرد.

در بخش بعدی استاد حبیب درخشانی دکترای تاریخ هنر و از برجسته ترین هنرمندان کشور در مورد زبان و هنر سنگسری سخنرانی کرد.

گروه موسیقی تبلاج وابسته به آموزشگاه هنری آفتاب نیز قطعاتی را به زبان سنگسری اجرا کرد که مورد استقبال و تشویق مردم قرار گرفت.

در ادامه حمید مستخدمین حسینی عضو انجمن علمی گردشگری وجامعه شناسی ایران نیز مطالبی را درباره کارآفرینی برای حاضرین ایراد کرد.

سپس محمود سلطانیان مدیرعامل انجمن دیدبان میراث ایل سنگسر مطالبی درباره هویت و شهرسازی و همچنین لزوم حفظ بناهای تاریخی ایراد کرد.

در این قسمت از مراسم خانم سودابه ذوالفقارخانی مجری و تهیه کننده صدا و سیمای مرکز سمنان سروده ای را به شهدای سنگسری تقدیم نمودند.

آخرین سخنران مراسم نیز علی عبدالحسینی عضو شورای شهر و رئیس ستاد مردمی پیگیری مطالبات مردم شهرستان مهدیشهر بود که ضمن بیان اهم برنامه های شورای شهر به لزوم اتحاد مردم کل شهرستان تاکید کرد.

سپس نوبت به معرفی 5 چهره سال سنگسر شد که توسط برگزار کنندگان جشنواره با لوح تقدیر و تندیس یادبود مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

1. دکتر حیدر مستخدمین حسینی دکترای مدیریت اقتصاد از آلمان و از نظریه پردازان اصلی امور اقتصادی کشور

2. استاد حبیب درخشانی دکترای تاریخ هنر و استاد دانشگاه تهران

3. استاد حبیب دانایی فرد هنرمند برگزیده صنایع دستی کشور

4. استاد کیوان مصباحیان عضو انجمن خوشنویسی ایران و تنها دارنده مقام استاد تمامی خوشنویسی در استان

5. پهلوان حسین طورانیان قهرمان کشتی جهان و دارنده 25 مدال طلای بین المللی

در بخشهای پایانی مراسم نوبت به اجرای تئاتر طنز “دوخاز چی” رسید که توسط گروه هنری تجلی سبز سنگسر و ترنه سنگسر برای حاضرین در مراسم اجرا شد و موجبات شادی و خنده را فراهم ساخت.

سپس از هنرمندان و افراد برجسته حاضر در سالن نیز تقدیر به عمل آمد و در پایان مراسم به قید قرعه به 3 نفر از دوستانی که به سوالات سنگسری مطرح شده در میان برنامه پاسخ صحیح داده بودند از طرف فروشگاه فرش خلی شکیل جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

نکات قابل توجه :

1. حضور تعداد زیادی از مردم ، مسئولین و اهالی فرهنگ وهنر از سراسر کشور که در نوع خود و در جشنواره های مشابه کم نظیر بود. به طوری که سالن 600 نفره محل برگزاری مراسم مملو از جمیعت شد و عده زیادی از مردم به صورت ایستاده مراسم را دنبال می کردند.

2. با اینکه مدت زمان کل برنامه حدود 5 ساعت به طول انجامید اما به دلیل تنوع در بخش های مختلف برنامه و پذیرایی، حاضرین بدون خارج شدن از محل برگزاری مراسم تا اتمام مراسم در سالن حضور داشتند و در پایان با صرف ناهار سالن را ترک کردند.

3. دومین جشنواره تابستانه تاریخ ، فرهنگ و هنر سنگسر همانند جشنواره اول در تابستان سال گذشته ، به همت عده ای از جوانان فعال در زمینه فرهنگ و هنر شهر و با مدیریت علی رشیدی ، حافظ عبدالحسینی و بهزاد صمدیان برگزار گردید.

4. چهره های زیادی از مسئولین و افراد برجسته سنگسری در این مراسم حضور داشتند که دکتر مستخدمین حسینی، استاد حبیب درخشانی، استاد حبیب دانایی فرد، استاد کیوان مصباحیان، پهلوان طورانیان، مسلمان معاون صدا وسیمای استان، عرب مدیرعامل شرکت توسعه مسکن استان، ذوالفقارخانی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان،  حسنی رئیس ورزش پیشکسوتان استان، جمعی از پزشکان و اساتید دانشگاه، جمعی از مدیران شرکت های برتر ساخت و ساز استان، حاج احمد رشیدی نماینده عشایر استان در شورای هماهنگی، اعضای شورای شهر، دکتر عباس رشیدی، دکتر رشیدی پور، محبعلی حیدریه رئیس آبفا، شاهمیری مسئول جهاد دانشگاهی شهرستان، ضیائی رئیس اداره ثبت احوال، مؤمنیان رئیس هیئت کشتی ، حامدی از انجمن سنگسریهای مقیم تهران، حسین اقیان شاعر سنگسری، ناصر صباغیان مؤلف سنگسری، دکتر صداقتی زبان شناس، پاکزادیان مدیر موزه عشایری ایل سنگسر از جمله آنان بودند.


13 پاسخ به “دومین جشنواره تاریخ، فرهنگ و هنر سنگسر”

  1. Faghat Sangesar گفت:

    درخشانی عزیز من اعتقاد دارم که این وظیفه هر سنگسریه که تا جاییکه میتونه شده حتی یه قدم کوچیک واسه پیشرفت شهرش برداره. نباید فقط از مسئولین مربوطه انتظار داشته باشیم. البته منکر این نکته نیستم که مسئولین هم نباید وظایفشونو فراموش کنن.

  2. فریدون وحدت شعار گفت:

    عالی بود همیشه موفق باشید, امیدواریم در سال آینده بر قدر دانی از نخبگان فرهنگی علمی از هنرمندان صنایع دستی بیشتری از جمله استادان بافنده فرش و سوزن دوزی و غیره شهر سنگسر قدردانی بشود و همچنین خارج از دید سنتی به جنس مخالف از خانم های نخبه و هنرمند سنگسری نیز دعوت و قدر دانی بشود, همچنین امیدوام در حین برنامه درون سالن برپایی چادر گوت خارج از محوطه مهمانخانه هم صورت بگیرد و برای ارتقاء کیفتها در حین فروش در زمان برگذاری جشنواره به حکم داوران برای بهترین محصولات لبنی و صنایع دستی هم جوایزی درنظر گرفته بشود.انشالله

  3. درخشانی گفت:

    جوانان گروه Faghat Sangesar و باز هم یه کار فرهنگی هنری دیگه. قابل توجه مسئولین محترمی که وظیفه اوناست که این برنامه ها رو بگیرن…

  4. Faghat Sangesar گفت:

    از کلیه کسانی که در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره ما رو یاری کردن تشکر می کنم. آقای یوسفیان ریاست محترم فرهنگ و ارشاد ، آقای جورابلو ریاست محترم میراث فرهنگی ، فرمانداری محترم شهرستان ، اداره اماکن نیروی انتظامی ، هتل دربند ، کلیه اسپانسرهای عزیز ، مسئولین ، افراد برجسته سنگسری و در نهایت از همه مردمی که در روز جشنواره در خدمتشون بودیم. دست همشون درد نکنه.

  5. Faghat Sangesar گفت:

    سنگسری عزیز از لطف شما سپاسگزارم. حتما همینطوره که میفرمایین.

  6. Faghat Sangesar گفت:

    sangesari montaghed و Ghanian عزیز مطمئن باشین که هر سال از نقاط ضعف سال گذشته استفاده میکنیم تا تبدیل به نقاط قوت بشن. پارسای عزیز انتقاد شما هم کاملا درسته و حتما رو مطلبی که شما بهش اشاره کردین کار میکنیم.

  7. سنگسری گفت:

    امسال که متاسفانه قسمت نشد در این جشنواره شرکت کنم ولی از دست اندرکاران این برنامه تشکر میکنم و امیدوارم هر سال بهتر از سال قبل و با مهمان های جدیدتر و برنامه های بهتر همراه باشد .

  8. سنگسری گفت:

    آقای پارسا یکی دو نفر از چهره های موفق و سرشناش که شما میشناسید را هم معرفی کنید تا برای سال بعد دعوت کنند .

  9. پارسا گفت:

    خیلی عالی
    اما چهره ها تکراری
    بخدا ما سنگسری ها چهره های موفق و همچنین سخنگوهای دیگر هم داریم.

  10. Ghanian گفت:

    دست آقای رشیدی و همه دوستانی که برای برگزاری این جشنواره زحمت زیادی کشیدن درد نکنه. منم با sangesari montaghed موافقم که از سال قبل خیلی بهتر بود. ایشالا هر سال بهتر.

  11. sangesari montaghed گفت:

    سلام و درود
    همایش امسال نسبت به سال قبل خیلی روبه جلو و سنگین تر بود .مهمانان و سخنرانان خوبی هم داشتید . درودد بر شما

  12. Faghat Sangesar گفت:

    ما هم به خاطر حضورتون از شما تشکر می کنیم آقای بهنام حامدی عزیز و اعضای محترم انجمن سنگسری های مقیم تهران.

  13. بهنام حامدی گفت:

    مسئولین و هیات محترم برگزار کننده
    دومین جشنواره فرهنگ وتاریخ وهنرایل سنگسر
    بی شک ارتقاء سطح آگاهی وشناخت مردم به فرهنگ وتاریخ وهنر شهرشان موجبات اعتلای توسعه وپیشرفت فرهنگی واجتماعی واقتصادی و سیاسی میگردد. واین شناخت میسر نمیگردد جز با تلاشها وزحمات افرادی که درنهایت فروتنی و خاضع ترین توقعات بیشترین تلاشهای خود را ایفا می کنند وبا پرداخت هزینه های مادی و صرف اوقات کاری تمام هم وغم خود را در جهت بهتر و مطلوبتر اینگونه جشنواره ایفا کردند.
    انجمن سنگسریهای مقیم تهران از تلاشهاوزحمات تمامی دلسوزان وزحمتکشان وفعالان برپایی دومین جشنواره که در ۱۵شهریورما۹۲برگزار گردید کمال تشکر وسپاس وقدردانی خود را بعمل میآورد.امیداست در آینده نسبت به هرچه بهتر وپربارشدن اینگونه جشنواره ها در منطقه موفق تر باشند.
    هیئت اجرایی انجمن سنگسریهای مقیم تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات