تاریخ : ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

امروز 18 فروردین آقای دکتر فخری معاون عمرانی استاندار از مهدیشهر و از بیمارستان و دربند بازدید کردند. مدیرکل راه و شهرسازی، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل دفتر فنی، فرماندار و معاون عمرانی ایشان و دیگر اعضای شهرستان هم حضور داشتند و من و آقای سعیدی هم اتفاقی در مراسم حضور پیدا کردیم.

با اینکه مدتی است قصد نداشتم مطلبی بنویسم ولی هم بدلیل عدم انعکاس این بازدید در رسانه ها و هم اینکه فضای شهری ما هم سکوت معناداری پیداکرده این یادداشت را نوشتم.

بعد از بیمارستان از پیچ دربند که در حال ترانشه برداری بود بازدید کردند که آنجا این فرصت پیش آمد تا با آقای دکتر فخری و همراهان ایشان صحبت و مذاکراتی داشته باشیم.

ما بعنوان تنها مردم حاضر، از جمله شدیدا به توقف پروژه های نیمه تمام مهدیشهر اعتراض کردیم.

البته آقای دکتر با حوصله گوش دادند که جای تقدیر داره
گفتیم با این شرایطی که پیش آمده و چیزی هم به پایان دولت باقی نمونده تلی از نیمه تمام ها در مهدیشهر انباشته شده و بیش از ۵۰ پروژه!! در اینجا رها شده اند.
آقای دکتر فخری تعجب کرد که ۵۰ پروژه نیمه تمام؟
گفتم بلکه هم بیشتر
بعد از آقای فرماندار سوال کردند و بعد گفتند درسته فرماندار هم تایید کردند.

گفتم که اگر قبول ندارید همین الان سوار ماشین بشویم و من یکی یکی این پروژه‌ها را به شما نشون بدم تا ببینید که ما واقعاً بیشتر از ۵۰ تا پروژه نیمه تمام دولتی و عمومی داریم منهای دهها پروژه بخش خصوصی و شهرداری که عامل اغلب اونها هم دستگاه‌های دولتی هستند.
گفتم سکوت و آرامشی که این مدت برقرار شده ناشی از ناامیدی و سرخوردگی است که در انتخابات خودش را نشان میدهد..
از اول دولت تدبیر و امید تا حالا پروژه های ما به نتیجه نمی رسه و با بهانه‌هایی که دولت پول نداره، تحریمه و اخیراً باز کرونا آمده و کلا پروژه های جدید شروع نمیکنیم شهر ما را در محرومیت نگهداشتید.
هرچند برای ما دولتهای اصلاح طلب و اصولگرا لبه های یک قیچی بوده و هردو به قدر کافی تبعیض روا داشته و تن مهدیشهر زخمی هردواست

و البته ما دیدیم از همین تحریم و کرونا و غیره و ذالک خیلی ها بهره برداری کردند و در جاهای دیگر پروژه‌های بزرگی شروع شد.

آقای دکتر فخری ضمن تایید ضمنی گفتند که بعضی از پروژه ها اصلاً پولش استانی نبوده ملی بوده و از مرکز آمده و یکی از حضار از جمله پروژه گردشگری سرخه را مثال زدند که اینجا شهرستان گردشگری استانه در حالیکه بزرگترین پروژه گردشگری با پول دولتی با حمایت‌های شما در سرخه در حال احداثه و این تبعیض واضح قابل بخشش نیست.

و باز گفتم البته بزرگترین ضعف ما این است که کسی نداریم مثل روحانی یا نجار که با یک تلفن یا حضور در استان مشکل شهرشون حل بشه

اضافه کردم که خیلی از پروژه‌های استان براحتی شروع شدند و با اعتبار کلان درحال انجام یا اتمامند اما هرچی مقررات سختگیرانه و دست و پاگیری هست مال پروژه های ماست نمونه اش کمربندی ما علی‌رغم اینکه چند سال اعتبارش برگشت خورده و الآن هیچکس نمیدونه که کمربندی چی شد و به کجا رسیده و کسی ازش اطلاعی نداره و کسی هم پاسخگو نیست.

آقای دکتر فخری گفتند این دولت بره دولت بعدی میاد بالاخره دولت هست و ادامه میدهند. گفتم بله ولی خیلی از پروژه‌های ما که قبلا کلی منت گذاشتند کلی ذوق کردیم، خوشحالی وقربانی کردیم، اصلا فراموش شدند و اسمی و خبری ازشون نیست.

به هر حال به ایشان گفتم که ما از عملکرد دولت تدبیر و امید در مهدیشهر اصلاً رضایت نداریم و مخصوصاً از کابینه آقای آشناگر و شما خیلی گلایه‌مندیم

انتظار ما این بود که آقای آشناگر که با آقای فرماندار ما رابطه نزدیکی دارند حداقل به شهر ما توجه درخوری می‌کنند که متاسفانه اینجوری نشد

این همه پروژه نیمه تمام جواب این مردم نیست و یکی از دلایل دلزدگی و ناامیدی که در مردم موج میزنه خیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تبعیض آلود در استانه که شاید یکی از دلایل شرکت نکردن هیچ یک از اعضای شوراهای دوره قبلی در انتخابات همین باشه که وقتی میبینند همه درها به روی مهدیشهر بسته است.

آقای دکتر فخری گفتند که ما سعی می‌کنیم تعدادی از پروژه ها رو که در مدت باقیمانده به بهره برداری برسد با کمک فرماندار حداقل ده تا از این ۵۰ تا را آماده کنندبه بهره‌برداری برسد.

ایشان همچنین گفتند که الحمدلله مهدیشهر سرمایه گذاران، پیمانکاران و خیرین زیادی داره و در همه جای استان دارند کارمیکنند که بایداین ظرفیت را فعال کرد

خلاصه گشت و گذاری بودو دمق برگشتیم تا بازدیدی دیگر.

هر چند که این همه سال گفتیم و نوشتیم و شنیدند و رفتند و الان اینجاییم…

این یادداشت که به آخر میرسید یاد این حکایت قدیمی افتادم که:
کسی با آب و تاب می‌گفت پدرم سخنگوی خوبی بود،
گفتند کسی هم حرفهای ایشان را میشنید؟
گفت خیر
گفتند پس یاوه گو بود…

#یادداشتهای من
#علی_عبدالحسینی

برچسب‌ها:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات