تاریخ : ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
کد خبر: 3786

«سمفونی بابونه‌های سرخ» اثر داستانی محمداسماعیل حاجی‌علیان، نویسنده جوان سنگسری منتشر شد. قهرمان این کتاب از زندگی امروزی به مقطعی از تاریخ معنوی و هنری ایران سفر کرده است. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان این کتاب را قهرمان کتاب که پژوهشگری ارمنی است، روایت می‌کند.
قهرمان این کتاب که سفری معنوی را با نشانه‌هایی درونی به دل تاریخ آغاز می‌کند، داستانی را از روزگار خودش تا دل تاریخ دوران شاه عباس و رویدادهای آن پیش می‌برد. همچنین گوشه‌هایی تاثیرگذار از زندگی رضا عباسی، نقاش دوران شاه عباس و زندگی و هنر وی نیز از محورهای مورد توجه نویسنده در این کتاب بوده است.
نویسنده در این کتاب نثری شاعرانه را در نظر داشته و در بخش‌هایی نیز زبان فاخر را به کار گرفته است. در این اثر پیشینه و زندگی ارامنه در ایران مد نظر نویسنده بوده است.
ابتدای این داستان با متنی با نام «پیشگفتار مترجم» آغاز شده است که به نظر می‌رسد مقدمه کتاب باشد، ولی در پایان داستان خواننده متوجه می‌شود که این بخش نیز جزئی از داستان بوده است.
در بخشی از این کتاب این‌گونه آمده است: «به گمانم استاد داشت کنایتی به من می‌زد و بغایت استادانه که من دریابم که عشق من از روی هوس نباشد و چون در این یک سالی که در خدمت کتابخانه‌ی سلطنتی بودم، بسیار شنیده بودم که استادان راه و رسم زندگی را با کار درمی‌آمیزند و اگر پندی بخواهند به شاگردی به قول خودشان هبه کنند؛ آن را در لفافه گفتار و روایتی شیرین،‌ به جان شاگرد می‌نشاندند…. »
«سمفونی بابونه‌های سرخ»، تابستان امسال (1391) به شمارگان هزار و 100 نسخه از سوی نشر آموت منتشر شد. این کتاب 149 صفحه و قیمت آن پنج هزار تومان است. این کتاب در کتابفروشی هایی که با پخش ققنوس کار می کنند قابل خرید است.
گفتنی است محمداسماعیل حاجی‌علیان، نویسنده جوان سنگسری، که پیش از این داستان‌هایش در جشنواره‌های کشوری برگزیده شده بود  در حال حاضر معاون آموزش و پژوهش حوزه هنری  و مدرس دانشگاه است.
از این نویسنده سال گذشته مجموعه داستان «قربونی» در نشر آموت منتشر شد و در آینده‌ا‌ی نزدیک رمان‌های «چهار زن» و «مقام گورخانه» از او در همین انتشارات منتشر خواهد شد.

در همین رابطه:

سمفونی شگفت بابونه های سرخ ، رمانی برای همه

سمفونی زاینده رود خاموش

 گزارشی از شوق و شِکوه ، یادداشتی از علایق و حسرتهای کوچک من بعد خواندن (سمفونی بابونه های سرخ)


7 پاسخ به “حاجی علیان «سمفونی بابونه های سرخ» را می نوازد”

  1. بیدقی فر گفت:

    سلام آقای حاج علیان تبریک میگم و موفق باشید.

  2. بشير گفت:

    دوست عزیزم محمد اسماعیل
    خیلی خوشحال شدم
    موفق و پیروز باشید.

  3. سنگسری دوختر گفت:

    باعثی افتخاره /درود

  4. سنگسری دوختر گفت:

    آقای حاجی علیان،انتشار این کتابها چقدر هزینه و چقدر سود برای شما در بر داره؟ممکنه بنده رو هم در این راستا راهنمایی بفرمایید.سپاس

    • محمد اسماعیل حاجی علیان گفت:

      باسلام به شیرزنان خطه سنگسر
      باید بگویم که فرآیند نویسندگی و ارائه آثار هنری در ایران بخصوص، اصلا فرآیندی مالی نیست و بیشتر اعتباری است.بقول خودمان نِه ره دستابندیه… مثلا برای این رمان من حداقل 5 سال وقت گذاشته ام بدون زمانی را که برای یادگیری نوشتن گذرانده ام، 1100 نسخه از آن چاپ شده و در نهایت برای این چاپ چیزی حدود 500-600هزار تومان دستم را خواهد گرفت البته بعد از اتمام کتابهای این چاپ… خودمانی بگویم توی عرصه ادبیات فقط عامه پسند نویس ها هستند که پولی به جیب می زنند. داستان تکراری عشقی عاشقی می نویسند که خیلی از قواعد ادبی را هم نادیده می گیرند در عوض مخاطب ایرانی، نمی دانم خوشبختانه یا متاسفانه، این آثار را دوست دارد و می خرد. خلاصه با این اوضاع بازار کاغذ، حدودی نزدیک به 2-3 میلیون پول چاپ می شود؛ به نقل از ناشر، به نویسنده همانقدری که گفتم و کلا همان دستابندیه که گفتم… اما نباید نا امید شد! بالاخره یک روزی اوضاع درست می شود. اگر دوستدار ادبیاتید پیگیر باشید که موفقیت منتظر شماست. موفق باشید.

      • سنگسری دوختر گفت:

        بسیار عالی/خیلی ممنون از راهنمایی اتون/خوشبختانه یا بدبختانه داستانهای من از همون عشق و عاشقی هاست که البته تو محیط ییلاق و سنگسر می خام پردازششش کنم اگه توفیق حاصل بشه/ادبیاتش هم از همون نوع هست که فرمودین ولی خوب روش کار می کنم/باز هم تشکر/موفق باشید.

  5. حسن کچل گفت:

    امیدوارم همیشه ازین دست خبرهای ادبی و هنری بشنویم و بخوانیم.درود بر فرزندان خلف ایل سنگسر…
    دوست دارم ازین دست افراد بیشتر سخن به میان بیاد.
    به مدیر سایت پیشنهاد میکنم بخشی بانام ادب و هنر در سایت ایجاد نمایند و به معرفی ادب شناسان و هنرآفرینان بپردازند.باتشکر از زحمات بی دریغتان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات