تاریخ : ۸ خرداد ۱۳۹۲

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مهدیشهر از استقرار 9 واحد فناور در مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان سمنان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و تصریح کرد: طرح های زیادی در این مرکز ارائه شده که در دست بررسی و داوری است.
محمد تیموری در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری استان سمنان، با بیان اینکه مراکز رشد یا انکوباتورها یکی از زیرساخت های مهم در زمینه رشد اقتصادی هستند، افزود : این مرکز رشد به منظور حمایت از کارآفرینان، تأسیس و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی و مالی زمینه رشد و بلوغ شرکت های نوپا را فراهم می کنند.
وی استفاده از مراکز رشد را به عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارائه به جامعه با سرعت بیشتر و ریسک کمتر دانست و تصریح کرد : مراکز رشد در حقیقت نهادهایی هستند که به منظور پرورش و ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط و حمایت از گروه های کارآفرین و نوپا تأسیس شده اند.
تیموری خاطر نشان کرد: مرکز رشد مرکزی است تحت مدیریت متخصصین حرفه ای با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط کارآفرینانی که در زمینه های مختلف منتهی به فناوری متشکل شده اند. این مراکز اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن داشته و بر اساس اقتصاد دانش محور، حرکت می کنند.
سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه این مراکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری استان سمنان است به تشریح اهداف مراکز رشد پرداخت و افزود: بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی ، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصادی محلی مبتنی بر فناوری از اهداف این مراکز رشد است.
وی ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش مدار و فناور فعال در زمینه های فناوری، بسترسازی به منظور ایجاد فرصت های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه فناوری، تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناوری قابل عرضه به بازار را از دیگر اهداف مراکز رشد واحدهای فناور عنوان کرد.
تیموری، مهمترین خدمات و حمایت های قابل ارائه به واحدهای مستقر در مراکز رشد را حمایت های مالی و اعتباری، حمایت های قانونی و حمایت های پشتیبانی، اطلاع رسانی و مشاوره های آموزشی و خدمات پشتیبانی فنی اعلام و با اشاره به زمینه های کاری واحدهای فناور تصریح کرد: تحقیقات کاربردی و توسعه ای ، طراحی مهندسی، مهندسی معکوس، توسعه دانش فنی و تجاری سازی در زمینه های دام و طیور، صنایع تبدیلی و فرش و دیگر شاخه های فنی و مهندسی از مهمترین زمینه های کاری واحدهای فناور می باشد.
وی در تشریح ویژگی های واحدهای فناور جهت استقرار در مراکز رشد خاطرنشان کرد: داشتن شخصیت حقوقی ثبت شده، ایده محوری مناسب متکی بر فناوری و جنبه های تجاری، طرح تجاری مناسب متکی بر بازار ، تیم کاری متخصص و باتجربه و مرتبط با زمینه فعالیت واحد از ویژگی های پذیرش واحدهای فناور جهت استقرار در مرکز رشد است.
سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مهدیشهر همچنین از پذیرش هسته های فناوری در این مراکز رشد خبر داد و افزود : هسته یا تشکل تحقیقاتی مورد نظر باید دارای زمینه کاری مشخص و یا پتانسیل لازم جهت تکمیل ایده محوری ارائه شده باشد. همچنین این هسته ها می بایست در صدد تشکیل یک شرکت و یا موسسه حقوقی و مستقل باشند و زمینه کاری و یا ایده محوری ارائه شده از سوی هسته تحقیقاتی می بایست ترجیحاً کاربردی و بازار محور باشد.
وی ادامه داد: ترکیب نیروی انسانی هسته یا تشکل تحقیقاتی باید مناسب و متناسب با زمینه کاری بوده و هسته در خصوص کاملتر نمودن ترکیب نیروی های کاری، اقدامات لازم را در طی استقرار در دوره پیش رشد انجام دهد.
تیموری در خصوص چشم انداز مرکز رشد مهدیشهر اذعان داشت: تعداد واحدهای پیش بینی شده برای پذیرش و استقرار در مرکز رشد در برنامه پنج ساله حداقل 70 واحد است که با توجه به توانمندی های منطقه اولویت بندی خواهند شد که حداقل 80 درصد فعالیت مرکز در زمینه های دام و طیور، صنایع تبدیلی و فرش و 20 درصد در سایر زمینه ها پیش بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تأثیر مرکز نوآوری و کانون شکوفایی خلاقیت های پارک علم و فناوری استان سمنان اشاره کرد و تصریح کرد: در این مرکز از این دسته محققان که به صورت گروهی و یا انفرادی فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی انجام می دهند(دانش آموزان پژوهنده)، حمایت های معنوی و مالی به عمل می آید، که این حمایت ها به جهت شکل گیری ایده اولیه (کسب اطلاعات در خصوص مشخصات علمی و فنی ، امکان پذیری اجرائی ایده ، چگونگی و سابقه اجرا ، بازار و غیره) به متقاضیان ارائه می شود.
سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان در ادامه افزود: اکثر مخاطبین این بخش قشر دانشجو وفارغ التحصیلان دانشگاهی ،پژوهشگران ،نخبگان و دانش آموزان هستند که در صورت داشتن ایده و یا طرحی که علمی و کاربردی باشد می توانند پس از بررسی اولیه ایده و مصاحبه علمی، در صورت پذیرفته شدن جهت بهره برداری از حمایت های مورد نظر در این مرکز مستقر شوند.
تیموری در ادامه از استقرار 9 طرح جدید در مرکز رشد واحدهای فناور مهدیشهر خبر داد و تصریح کرد : طرح های زیادی در این مرکز ارائه شده که در دست بررسی و داوری است.
وی در پایان از تهیه زمینی به مساحت 700 متر مربع جهت احداث ساختمان مرکز رشد مهدیشهر خبر داد و افزود: اعتبارات احداث این ساختمان از ردیف «تامین فضای پژوهشی و فناوری» و اعتبارات عمرانی پارک علم و فناوری تامین می شود.
گفتنی است: مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان مهدیشهر به عنوان پنجمین مرکز رشد پارک علم و فناوری استان سمنان دی ماه سال گذشته با حضور مسئولین ارشد استان و شهرستان مهدیشهر رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

آدرس :میدان شهدا – ابتدای بلوار انقلاب – مرکز رشد واحدهای فناوری مهدیشهر
تلفن: 3629840-0232 فاکس:3629841-0232
پایگاه اینترنتی : www.sstp.ir
Email:inc.mahdishahr@sstp.ir


3 پاسخ به “استقرار 9 واحد در مرکز رشد واحدهای فناور مهدیشهر”

  1. جمعی از بچه های فعال شهرستان گفت:

    اگرهم تامین نشده است پس کی تامین می شود؟؟؟وعده ندین.عمل کنین…بسم ا..

  2. جمعی از بچه های فعال شهرستان گفت:

    با سلام. امیدوارم این زمین 700 متری که در متن فوق آورده شده است واقعی باشد و اگر اعتبارات تامین شده است پس چرا فعالیت عمرانی آن هنوز شروع نشده است؟؟؟ اگر امکان دارد مسئول مربوطه(آقای تیموری) نام واحدها را بیان فرمایند و مدیر طرح ها را معرفی کنند تا با آنها آشنا شویم و همشهریان خلاقمان را بیشتر بشناسیم. زمینه کاری دوستان هم بیان شود بد نیست. باتشکر از سنگسر نیوز خودمون.

  3. محمود گفت:

    سلام
    مسئول محترم سایت بهتر است قبل از درج خبر از صحت آن اطلاع کسب نمایید
    این آمار کذب است میتوانید لیست درج شده در سایت پارک استان را ملاحظه کنید این لیست قبل از افتتاح دفتر مهدیشهر وجود داشته و ارتباطی به این مرکز نداردبنده در بازدید از مرکز واحدی را ندیدم
    ضمنا باید پارک استان سهم شهرستان مهدیشهر را تماما در این شهرستان هزینه نماید و این باید واقعی باشد نه شو
    اشتغال دانش بنیان را باید جدی گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تبلیغات